Moda dünyasına şöyle bir geriye dönüp baktığımızda son 10 yıla kapsül koleksiyonların ve marka işbirliklerinin damga vurduğunu görebiliriz. Bu tür çalışmalar, pandemiyle birlikte büyük yara alan moda dünyasının en etkili yara bandı oldu diyebiliriz.
Dev modaevleri ve markalar hayatta kalmak ve yeni müşterilerle bağ geliştirebilmek için bu yöntemleri kullandı.
Biz de bu konu bu kadar gündemdeyken Türkiye'de bunu en başarıyla yürüten isimlerden Yasemin Özilhan'ın kapısını çaldık.
Özilhan ile Ipekyol, 2017 yılından bu yana kapsül koleksiyon hazırlıyor.
Stiliyle her daim dikkat çeken bir isim olan Özilhan'ın bu işbirliği çalışması ilk andan itibaren çok büyük heyecan yaratmıştı. Ve ilk koleksiyonun üzerinden yıllar geçmesine rağmen hâlâ modaseverler her yeni çalışmayı heyecanla bekliyor.
Özilhan ile ilk koleksiyon için bir araya gelmiştik yıllar önce. Ve bu hafta bir kez daha buluştuk.
Bize tüm bu heyecan verici süreci, modaya yaklaşımını ve yeni koleksiyonunu aynı heyecanla anlattı.
- Kapsül koleksiyonlar 2010'ların ortalarından beri yoğun bir şekilde hayatımızda. Siz 2017 yılından bu yana Ipekyol için koleksiyon hazırlıyorsunuz.
Nedir sizin işbirliğinizin bu kadar uzun ömürlü olmasının ardında yatan sır?
- Bence işin püf noktası enerjinin tutması.
Ipekyol'la ilk koleksiyonu oluşturma sürecinde ciddi bir yoğunluk yaşadık.
Ipekyol Tasarım Direktörü Hilal Şendur ve ekibiyle beraber bir ürünün çizim aşamasından mağazalarda yer almasına kadar her daim birlikteydik.
Bu macera sırasında yaşadığımız yoğunluğun yanında gelen güzel anlar bizi birbirimize bağladı diyebilirim.