Bella Hadid, 1972 Münih Olimpiyatları'nda ilk kez tanıtılan ve yeniden piyasaya sürülen SL72 model Adidas ayakkabının kampanyasının yüzü olmuştu. Bu kampanya ile Münih Olimpiyatları'ndaki sporcular için tasarlanmış olan model tekrar piyasaya çıkarıldı.
Ama bu kampanyanın Münih olimpiyat oyunlarında yaşanan Black September olayını tekrar hatırlatması bir yana Filistin yanlısı bir model ile yapılmış olması bir anda kampanyanın dünya gündemine oturmasına sebep oldu.
Çünkü Kara Eylül olarak tarihe geçen bu faciada Filistinli bir grup 11 İsrailli atleti ve bir Alman polis memurunu öldürmüştü.
İsrail Dışişleri Bakanlığı ve Amerikan Yahudi Komitesi durumu daha da kışkırtmak için ellerinden geleni yaptı. Ancak markanın ve Hadid'in sevenleri bu eleştirilere geçit vermedi. Hadid bir anda kampanyadan çıkarıldı.
Marka, konuya yönelik açıklamasında, "Trajik tarihi olaylarla bağlantılar kurulduğunun farkındayız, bunlar tamamen istemeden yapılmış olsa da neden olduğumuz üzüntü veya sıkıntı için özür dileriz" ifadelerini kullanarak her iki taraftan da özür diledi.
Yine bir kampanyada dünya devi bir markanın basiretinin nasıl bağlanabildiğini görmüş olduk.
Bunun gibi o kadar fazla örnek var ki saymakla bitmez. Sayının fazlalığından bazen aklıma özellikle yapılıyor olabileceği düşmüyor değil.
NE OLMUŞTU?
Filistin kökenli Amerikalı model Bella Hadid, İsrail destekçisi lobi grupları ve kurumların tepkisi nedeniyle marka yüzü olduğu ayakkabı reklamından çıkarıldı.
Ünlü model , Adidas'ın yeni reklam yüzü olması nedeniyle İsrail tarafından hedef alındı. Adidas ise gelen tepkilere dayanamayarak özür diledi.