Şansım Adalı'nın İstanbul'dan ilham alarak hazırladığı 34 isimli koleksiyonu Tiflis Moda Haftası'nın yıldızı oldu.
Tasarımcı, Dolmabahçe Sarayı'nın kapısından esinlenmiş kol detayları, haritadaki İstanbul Boğazı görüntüsünü yansıttığı dekolteler ve İstanbul gece hayatının enerjisini anımsatan payetlerle dikkat çekti
Türk tasarımcıların dünyanın dört bir yanındaki başarılarına sık sık şahit oluyoruz. Bunun son örneği de, dün İstanbul'dan ilham alarak 34 ismini verdiği koleksiyonunu Mercedes- Benz Tiflis Moda Haftası'nda tanıtan tasarımcı Şansım Adalı oldu. Bu defileyle Mercedes-Benz Türk de üçüncü defa bir Türk tasarımcıyı yurt dışında desteklemiş oldu. Böylece Adalı'nın Sudi Etuz markası, DB Berdan markasının ardından Tiflis'te koleksiyonlarını tanıtan ikinci Türk markası oldu. Biz de Adalı ile defile öncesi bir araya gelip bu hummalı ve heyecanlı süreci konuştuk.
- Nasıl bir his Gürcistan'da olmak ve yabancı bir şehirde koleksiyonununuz sergilemek?
- Tiflis ilham verici bir şehir. Çok mutluyum. Bu moda haftasını uluslararası ölçekte basın mensupları ve sosyal medya fenomenleri yakından takip ediyor. Bu da markam Sudi Etuz'un global görünürlüğü adına çok önemli. Bu deneyimin bana yeni kapılar açacağından hiç kuşkum yok.
- Bu defileye hazırlanırken sizi en çok zorlayan ne oldu?
- İlk kez yurt dışında bir defile düzenlemek ürkütücü. En zor kısmıysa hiç tanımadığınız bir yerde olmak. Düşünsenize İstanbul'da sadece kendinizi temsil ediyorsunuz. Oysa yurt dışına çıktığınız an ülkenizi de temsil etme durumu oluyor. Tabii ki milli sporcu, sanatçı değilim. Ama yabancı bir arenada benden "Türk tasarımcı" diyerek bahsedilirken tabii ki bunun üzerinizde yarattığı bir baskı oluyor.