SABAH Gazetesi'nin Elektronik Kamu Alımları Platformu'nda (EKAP) yaptığı incelemede İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) "Sosyal Medya" başlıklı düzenlediği ihalelerle 2020-2024 yılları arasında yüz milyonlarca lirayı sosyal medya için harcadığı görüdü.
İHALELER İŞTİRAKLER ÜZERİNDEN İLE YAPILDI
Mali açıdan denetlenemeyen İBB iştirak şirketleri İstanbul Güvenlik A.Ş, İstanbul Spor Etkinlikleri A.Ş, BELBİM A.Ş, Boğaziçi Tesis Yönetim A.Ş, İstanbul Ulaşım A.Ş. ile İSKİ ve İBB Halkla İlişkiler Müdürlüğü üzerinden 'adrese teslim' olarak bilinen 'pazarlık yöntemi' ile yapıldı.
Belediye iştirak şirketleri, Türk Ticaret Kanuna göre faaliyet yürüten özel hukuk tüzel kişisi sayıldığından, kamu denetiminin dışında tutuluyor.
10 İHALE MURAT ONGUN'UN DİJİTAL MEDYA A.Ş'SİNE
2020-2024 yılları arasında yapılan sosyal medya ihalelerinden 10'unda ise İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Danışmanı Murat Ongun'un Yönetim Kurulu Başkanı olduğu İstanbul Dijital Medya A.Ş. ile sözleşme imzalandı.