Elon Musk, daha önce söz verdiği gibi Twitter öneri algoritmasını 31 Mart tarihinde paylaştı. Ancak ilgili paylaşım, buzdağının sadece görünen yüzünü oluşturuyor. Algoritmanın bir dizi farklı algoritma, liste ve tanım kapsamında çalıştığı görülüyor. Ancak bu tanım ve listelerin nasıl oluştuğuna dair detaylı bilgi verilmiyor.
Algoritmaya göre bir tweetin görünürlüğü;
- Beğenilerle 30 kat,
- Retweetlerle 20 kat,
- Görsel veya video eklemekle 2 kat artırılıyor.
Twitter harici farklı bir web sitesinden bağlantı linki paylaşılması, görünürlüğü azaltıyor.
Bir hesabın;
- Sessize alınması
- Engellenmesi
- Takipten çıkılması
- Spam olarak bildirilmesi, hesabın ve attığı tweetlerin görünürlüğünü azaltıyor.
Twitter'ın hesapları, paylaşımlarına göre gruplandırıldığı ve paylaşım içeriklerinin değişmesi durumunda tweetlerin görünürlüğünü azalttığı ortaya çıktı.