Gıda perakendeciliği sektörünün önde gelen oyuncularından CarrefourSA ve Migros'un yanı sıra yerel market zincirleri de enflasyonla mücadeleye omuz vermek için yüzlerce ürün grubunda yüzde 50'ye varan indirim ve fiyat sabiteme kararı aldı. Ardı ardına tüm marketlerde hayata geçmeye başlayan kampanyaların enflasyonun düşmesine katkı sunması bekleniyor.
YÜZDE 50'YE VARIYOR
Yağ, çay, şeker, bakliyat, deterjan, çocuk bezi gibi en temel ihtiyaç ürünlerini içeren, markalı farklı 419 üründe fiyat sabitlemesine giden Migros'tan yapılan açıklamada ocak ayı boyunca 3.000'den fazla markalı üründe sürekli indirim uygulanacağı bilgisine yer verildi.
Migros ayrıca 23 farklı ürün ailesindeki tüm ürünleri kapsayacak şekilde yüzde 25'ten 50'ye varan indirimler sunuyor. CarrefourSA da ocak ayında gıda ve gıda dışı ürün kategorilerinde birçok üründe yüzde 20'den 40'a varan indirim uygulayacağını açıkladı.
Yapılan açıklamada "85 milyon için 'Doğrusu CarrefourSA'da diyerek sadece 1 ay değil yıl boyunca farklı kampanyalarla müşterilerimize doğru ürünü doğru fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz" denildi. A101 de birçok grupta en ucuz üründen daha ucuza satma politikası uyguladığını belirterek, "Bir market fiyatı sabitlerse, ayrı ürün bizde varsa, onun altına satarız" açıklamasını yaptı.
EN UCUZ OLACAĞIZ
Tarım Kredi Kooperatifleri'nin (TTK) ülke genelindeki 2.170 hizmet noktasında 600 temel üründe indirim uygulaması geçtiğimiz yılın son günlerinde başlatılmıştı. "600 üründe piyasanın en ucuz marketi olma" iddiasındaki kampanyanın 4 ay süreceğini söyleyen TKK Yönetim Kurulu Üyesi Yılmaz Bademli ise "Sektör oyuncuları olarak zamda değil indirimde yarışmamız lazım. Bugün kurdaki stabilite ve diğer faktörlere baktığımız zaman, zam yapmayı gerektiren bir gerekçe göremiyoruz" dedi.