"HAZAR GEÇİŞLERİNİ ARZU ETTİĞİMİZ REKABETÇİ GÜZERGÂHA DÖNÜŞTÜRECEĞİMİZE EMİNİM"
Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkeler arasındaki fiziki bağlantının en önemli ve stratejik bileşenlerinden olan Bakü-Tiflis-Kars demir yolunun, Türk dünyasının ekonomik kalkınması ve refahı için öneminin büyük olduğunu belirten Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Nisan 2016 tarihinden itibaren aldığımız tedbirler sonucunda ortak ve ulusal transit rejimlerinde demir yolu ile basitleştirilmiş usulde taşıma yapabiliyoruz. Orta Koridor üzerinde demir yolu hattından gerçekleştirilen yük taşımalarında 2 yıl önce ortak taşıma belgesinin kullanımına başladık. Ortak taşıma belgesiyle hem zamandan hem de maliyetten tasarruf sağlayarak koridorun rekabetçiliği için önemli bir adım daha atmış olduk.
Çin-Türkiye arasında Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı üzerinden, orta vadede yıllık 200'ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletilmesini hedefliyoruz. Diğer taraftan, bölge ülkeleri ile Orta Koridor'un bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişinin etkin, verimli ve ekonomik hale getirilmesine de yoğunlaştık. Lojistik operasyonlarda sorun teşkil eden yüksek geçiş ücretleri ve düzensiz sefer konularını ortak çabalarımız ile ivedilikle çözeceğimize ve Hazar geçişlerini arzu ettiğimiz rekabetçi güzergaha dönüştüreceğimize eminim."
Uraloğlu, Türk Devletleri Teşkilatı bünyesinde yürütülen çalışmaların tamamlayıcısı olan ilave iş birlikleri de geliştirdiklerini, bu kapsamda Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan olarak geçen yıl Bakü'de bir araya gelerek Orta Koridor'u destekleyici 56 maddelik eylem planı belirlediklerini ve alınan kararları uygulamaya aktaracak adımların da takipçisi olduklarını söyledi.