Mühendislik harikası olan İstanbul Havalimanı Metrosu'nda 34 kilometrelik Kağıthane-Göktürk-İstanbul Havalimanı kısmı hizmete açıldı. Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla bugün hizmete giren İstanbul Havalimanı Metrosu ile Bakanlık bir çok ilke imza attı. Rekorların kırıldığı projede günlük ortalama 1.156 uçuş ile Avrupa'nın lideri olan İstanbul Havalimanı'na ulaşım daha da kolaylaşacak.
Bakan Karaismailoğlu tarihi açılış öncesi A Haber Canlı yayınında önemli açıklamalar yaptı:
"Tüm Türkiye'ye İstanbul'a hayırlı olsun. Böyle büyük bir mega projeyi bitirmenin gururunu yaşıyoruz. Son 20 yıldır Türkiye aslında böyle büyük mega projelere alışık ama hakikatten insanımızın vatandaşımızın hayatını kolaylaştıracak çok önemli bir proje. Bu kadar kıymetli bir işi yerli milli mühendisliğimizin gelmiş olduğu noktayı gösteren enlerin ve ilklerin projesi. Toplam 34 km uzunluğunda hakikatten bir şehir için metro için çok inanılmaz bir rakam çok uzun bir mesafe. Başlangıç noktamız burası Kağıthane istasyonu. YHT dahil bütün raylı sistemlere entegre olacak. Toplam 8 istasyonla bugünden itibaren hizmet vermeye başlayacak. Kağıthane İstanbul Havalimanı 24 dakikada, Taksim – İstanbul Havalimanı 35 dakikada, Esenler – İstanbul Havalimanı 45 dakikada olacak yarından itibaren.
Bakan Karaismailoğlu, A Haber'de Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro hattını anlattı | Video
İBB BAŞKANI İMAMOĞLU'NA METRO TEPKİSİ: ÇOK KONUŞMAKLA İŞ OLMUYOR
Çok konuşmakla iş olmuyor maalesef. Bazıları çok konuşur bir işe yaramaz ama biz yaptığımız yollar köprüler tüneller metrolarla vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz. İstanbul genelinde 2019 yılı itibariyle 260 km metro vardı. Diğer bütün inşaatı devam eden yapmadıkları metro hatları da tamamen 2019 yılı yerel seçimleri öncesi başlanmış hatlardı ama maalesef yani bunun sonucunda bitirseniz ne olacak? İstanbullu bundan faydalanacak, İstanbul'a katkı sağlayacaksınız. Ama milletiyle derdi olmayanın milletin derdiyle dertlenmeyenler maalesef bu şekilde geçen açtıkları metro hattı yüzde 70 ilerleme ile 2019 yılında teslim edilmiş bir hattı maalesef yüzde 30'unu bile yarım yamalak 4 yılda ancak tamamlayabildiler. Ama biz bakanlık olarak devletimiz İstanbulluların her zaman yanında bugün de onu gösteriyoruz. Yıl içerisinde 100 kilometre metre tamamlanacak."
"MEVCUT ALTYAPILAR OLMASAYDI KİMSE BU ŞEHRE GİREBİLİR MİYDİ?"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul'da yaşanan trafik sorununun şehrin iyi yönetilmemesinden kaynaklandığını belirterek, "Bu yıl 15 milyonun üzerinde turist geldi. Mevcut altyapılar olmasaydı kimse bu şehre girebilir miydi? İstanbul Havalimanı'nın, Avrasya Tüneli'nin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün olmadığını düşünün. İstanbul kendi kendine yetemediği zaman dışarıdan kimse gelir mi? Bunlar da yeterli değil. Çünkü İstanbul sürekli yatırım ister. Çünkü buradaki hareketliği artırmak lazım. İstanbul iyi yönetilmek ister. Sadece metro yatırımları da değil, birinci şarttır ama İETT ile, taksi ile, minibüsleri ile birbirini tamamlayan sistemler, entegrasyonlar yapmak lazım" diye konuştu.
"NE ÖYLE BİR HEYECAN NE DE ÖYLE BİR DERTLERİ VAR"
Adil Karaismailoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) metro çalışmalarında başarısız bir yönetim sergilediğini belirterek şunları kaydetti:
"Birinci şart, metroların bir an önce bitirilmesi lazım. İstanbul ulaşım ana planı, bize toplamda 1.100 kilometre metro hattı yapılması gerektiğini söylüyor. Şu an İstanbul'da 284 kilometre işletilen metro hattı var. Bunların da tamamı 2019 yerel seçimleri öncesi yapılmıştı. Sabiha Gökçen bağlantısını bitirdik. İstanbul'un metrolarına bu hafta sonu da 34 kilometre daha ekliyoruz. Önümüzdeki ay 6 kilometre daha ekleyeceğiz. Sırf bizim yaptıklarımızı bitirdiğimizde yaklaşık 380 kilometre oluyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin elinde bitirmesi gereken tam 100 kilometre metro hattı var. Ama maalesef öyle bir heyecan da yok, öyle bir dert de yok.