Asya ile Avrupa kıtası deniz altında ikinci kez birleşiyor. 2013'te hizmete giren Marmaray'ın ardından iki kıtayı deniz tabanının altından karayoluyla birleştirdi. Avrasya Tüneli bugün saat 14.00'te Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılacağı törenle açıldı. İstanbullular, tüneli 21 Aralık saat 07.00'den itibaren kullanabilecek. İki yaka arasında ulaşımı 15 dakikaya indirecek tünel ilk etapta saat 07.00 ile 21.00 saatleri arasında hizmet verecek. Göztepe- Kazlıçeşme arasında hizmet verecek proje, 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Sadece otomobil ve minibüslerin geçeceği tüneli günlük ortalama 100 binin üzerinde aracın kullanacağı tahmin ediliyor. Depremden etkilenmeyeceği belirtilen tünelde maksimum hız saatte 70 kilometre olacak. Tünelin Avrupa ve Asya yakasında toplam 8 gişe bulunacak. HER İKİ YÖNDE GEÇİŞ ÜCRETLİ Her iki yönde de geçişler ücretli olacak. Sürücüler tünel geçiş ücretini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ile ödeyecek. Yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak. Ulaştırma Bakanlığı, tünelin adının belirlenmesi için anket düzenlemişti. 'Değerlerin yarıştırılması doğru bulunmadığı' için anket iptal edildi, tünelin adı Avrasya olarak kaldı. GEÇİŞ ÜCRETİ 17 TL OLACAK Avrasya Tüneli'nden geçiş ücretlerinin otomobiller için 17 TL olarak açıklanması bekleniyor. Tünel otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk Lirası olacak. TÜRK VE GÜNEY KORELİ ORTAKLAR İNŞA ETTİ Lastik tekerlekli araçlar için iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007'de yapıldı. Projenin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ) görevlendirildi. İşletme süresinin tamamlanmasıyla tünel kamuya devredilecek. Türkiye'den Yapı Merkezi ve Güney Kore'den SK E&C şirketleri, ATAŞ'ın iki eşit ortağı konumunda. HAREM VE ÇATLADIKAPI'DAN GİRİLECEK Boğazı geçen mevcut iki köprüyle baglantılı olarak planlanan tünelin Asya girisi Harem'de, Avrupa yakası girisi ise Çatladıkapı'da bulunuyor. 4.5 milyar dolarlık Marmaray 2013'te açıldı. 26 Ağustos'ta açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü 8.5 milyar TL'ye mal oldu. NEW YORK İLE PARİS'TE DE TRAFİĞİ AZALTTI BROOKLYN BATTERY ABD'nin New York kentinde yer alan tünel Manhattan Adası'nı kente bağlıyor. 1950'de açılan tünel 2 bin 779 metre. HOLLAND ABD'de New Jersey ve New York'u Hudson Nehri'nin altından birbirine bağlayan, 2 bin 608 metre uzunluğundaki tünel 1927'de faaliyete geçti. QUEENS MIDTOWN 1940 yılında hizmete açılan tünel 1955 metre uzunluğunda. Brooklyn ile Manhattan köprülerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak için devreye alındı. LINCOLN New Jersey ile New York'u Hudson Nehri'nin altından bağlayan tünel üç bölümden oluşuyor. 1609 metrelik tünel 1937 yılından bu yana hizmet veriyor. SMART Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'u yüzey altından kat eden ve SMART'ın (Sel Suları Yönetimi ve Karayolu Tüneli) uzunluğu 9.7 kilometre. DUPLEX A86 Paris çevre yolunun bir bölümünü yer altından tamamlayan tünelin 4 km'lik doğu bölümünde çift katlı karayolu bulunuyor, 6.5 km'lik batı bölümü tek katlı. Avrasya tüneli yarın, törenle açılıyor. Tünel inşaatının daha önce tamamlandığı projede, bugüne kadar bağlantı yolları ile alt ve üst geçitlerin büyük bölümü tamamlanarak kullanıma açıldı. Samatya bölgesinde küçük bir alanda ise asfaltlama çalışmaları ile yol kenarındaki çevre düzenlemesi çalışmaları tüm hızıyla sürerken, tünellerin girişlerine gişeler yerleştirilidi, açılış töreni hazırlıkları başlatıldı. BOĞAZIN 106 METRE ALTINDAN GEÇİYOR Deniz altındaki tünel inşaatının 22 Ağustos 2016 tarihinde tamamlanmasının ardından, karada devam eden bağlantı yolları çalışmaların da sona gelindi. Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14,5 km iken bunun 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altında inşa edildi. Proje otomobillerin ve minibüslerin geçeceği 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor. 60 BİN METREKARE DENİZ DOLGUSU YAPILDI İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada bölgeye 60 bin metrekare deniz dolgusu, 15 bin metre yaya yolu, uluslararası standartlarda bisiklet yolu, 320 bin metrekare yeşil alan, yürüyüş yolları, yapıldığı belirtildi. Dev projede bağlantı yolları ve buralarda yapılacak araç ve yayalar için yapılan alt ve üst geçiş çalışmalarında sona gelindi. Aynı açıklamada yeni yolların asfaltlanması için 70 bin ton asfalt döküldüğü ayrıca 350 adet aydınlatma direği dikildiği açıklandı. TAMAMLANMAYAN BÖLÜMLER AÇILIŞA YETİŞTİRİLMEYE ÇALIŞIYOR Avrasya Tüneli projesinin Samatya bölgesinde küçük bir bölgede asfaltlama çalışmaları ise tüm hızıyla sürüyor . Bu bölgenin açılışa yetiştirilmesi için gece gündüz çalışıldığı öğrenildi. Tünellerin ağızlarının bulunduğu Çatladıkapı mevkiinde ise çalışmaların çok büyük bölümü tamamlandı. Tünel girişleri öncesi gişeler yerleştirilirken, açılış töreni hazırlıkları da başladı. AVRASYA TÜNELİNİNDE GÜVENLİK ÜST DÜZEYDE Tünelde operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan akması için çalışacak . Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel anons sistemi bulunacak. Ayrıca tünelde her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi, tünelin her noktasının 7x24 izlendiği kapalı devre televizyon sistemi ve olay algılama sistemleri, yangına dayanıklı yüzey kaplaması, tünelin her noktasından rahatça erişilen özel yangın söndürme sistemleri bulunuyor. Tünel fay hatlarına yakınlığı nedeniyle richter ölçeğine göre 9 büyüklüğünde bir depreme dayanacak güçte yapıldı. SADECE ARAÇLARA PARA ALINACAK 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 dolarlık projeyi tamamlayacak firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. Projenin İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor. Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için 4 Dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak. Sadece araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli'nde otomobil içindeki yolcular için ödeme yapılmayacak. İŞTE AVRASYA TÜNELİ'NİN İÇİ: Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı törenle 20 Aralık'ta açılacak Avrasya Tüneli'nin içi böyle görüntülendi. İstanbullular, resmi açılışın ardından Avrasya Tüneli'ni 21 Aralık saat 07.00'dan itibaren kullanabilecek. Tünelin kullanımı, ilk etapta saat 07.00 ile 21.00 saatleri arasında 14 saat olarak gerçekleşecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ilk etapta yapılacak ölçümlerin değerlendirileceğini ve tam zamanlı olarak 30 Ocak'tan sonra hizmete sokmayı planladıklarını belirtmişti. Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleştirecek tünel, İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek. Toplam uzunluğu 14,6 kilometrelik olan güzergahın 5,4 kilometrelik bölümü, iki katlı olarak deniz tabanı altına yerleştirildi. Bu çalışmalarla yolculuk süresinin 100 dakikadan 15 dakikaya inmesi planlanıyor. Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler, yolculuk konforunu artıracak. Tünelin iki katlı olarak inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak. Avrasya Tüneli, 24 saat boyunca güvenli, sağlıklı ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip. İleri tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamaları ürünü olan tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi.