Dev projesinin ilk yüklenicisi firma 2014 yılında iflas edince, üç yıl önce başka bir şirket projenin kalan kısmını üstlendi. Evliya Çelebi hatıralarında 'korkunç Sabuncubeli' tabiri geçer. İzmir ve Manisa arasındaki ulaşımı rahatlatması beklenen Sabuncubeli Tüneli'nin hizmete alınması ile birlikte iki kent arasındaki mesafe 15 dakikaya inecek. Tünel 4 şeritli, çift tüplü, her bir tüp de 4 bin 70 metre uzunluğunda. Tünelden sonraki bağlantı yollarını da dâhil edildiğinde her biri 6 bin 600 metreyi buluyor. 500 milyon liraya mal olan projenin tamamlanmasın gecikme yaşanmasının nedeni ise, ilk yüklenici firmanın iflas etmesi oldu. Sabuncubeli Tüneli inşaatı işi 2011 yılında Yap – İşlet – Devret ihale modeli ile ihale edildi. İhaleyi, Koçoğlu İnşaat kazandı. Ancak, Koçoğlu İnşaat Kasım 2014'te iflas erteleme talep etti, şirket hakkında daha sonra iflas kararı çıktı. Koçoğlu İnşaat'ın yaşadığı mali sıkıntı nedeni ile 2015 yılında ihale feshedildi. Söz konusu iş 26 05 2015 tarihinde yeniden ihale edildi 22 Haziran 2015 tarihinde bu kez Kalyon İnşaat ile sözleşme imzalandı. Sabuncubeli Tüneli, Manisa ve İzmir arasındaki mesafeyi kısaltmasının yanı sıra, Marmara'yı Ege ve Akdeniz Bölgelerine ulaştıran İstanbul-Bursa-Balıkesir-Akhisar-Manisa-İzmir güzergâhında yer alması ile de önem taşıyor. Tünelin kullanıma alınmasıyla kesimdeki karla mücadele ve yüksek bakım maliyetleri ile birlikte trafik kazaları sonucu oluşan yaralanmalar, can ve mal kayıpları da en aza indirilmesi bekleniyor. Günde ortalama 30 bin aracın kullandığı İzmir-Manisa yolunun 580 rakımından geçen ve yüzde 9 eğimli, 14 virajlı Sabuncubeli bölümünde yürütülen projede çalışmaların tamamlanması için, 24 saat esasına geçilmişti. Keskin virajlarla dolu Sabuncubeli rampasına alternatif olarak yapılan hem Manisa hem de İzmir kısmında kurulan şantiyelerde yüzlerce işçi çalıştı.