Otomobilin en büyük masrafı olan yakıt, yeni otomobil alırken de en büyük seçim kriteri oluyor. Buna bağlı olarak A ve B segmentindeki otomobillerin pazar payları sürekli artarken, bu modeller arasında en az tüketenleri sizlere yol göstermesi için derledik. B Segmenti HB Dizel Manuel VW POLO BLUEMOTION Volkswagen, BlueMotion teknolojisinin kullanıldığı modellerinde daha aerodinamik bir karoser ve tüketimi düşürecek sistemler sunarak rekorlara ulaşıyor. Türkiye’de satışına kısa bir süre önce başlanan Polo 1.2 Bluemotion, Polo 1.4 TDI’a göre 100 km’de 0.2 lt/100 km gibi bir avantaj sunacak kadar etkileyici. Küçük sınıftaki diğer dizel motorlu ve manuel şanzımanlı araçlar ise sırasıyla Opel Corsa, Seat Ibiza ve Citroen C3. Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion 100 Km'de 3.4lt yakıt tüketiyor. Volkswagen Polo 1.4 TDI 100 Km'de 3.6lt yakıt tüketiyor. Opel Corsa 1.3 CDTi EcoFlex 100 Km'de 3.6lt yakıt tüketiyor. Seat Ibiza 1.4 TDI 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. Citroen C3 1.6 HDI 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. B Segmenti Sedan Benzinli Otomatik HONDA CITY-HYUNDAI ACCENT BLUE Küçük sınıf sedanlar arasında az sayıda bulunan otomatik şanzıman konusunda otomatik şanzıman uzmanı Honda, hünerlerini City’de gösterirken Hyundai de Accent Blue ile zirvenin ortaklarından biri olarak dikkat çekiyor. Honda City 1.4 CVT 100 Km'de 6.3lt yakıt tüketiyor. Hyundai Accent Blue 1.4 CVVT Otm. 100 Km'de 6.3lt yakıt tüketiyor. Kia Rio Sedan 1.4 Otm. 100 Km'de 6.8lt yakıt tüketiyor. Chevrolet Aveo Sedan 1.2 Otm. 100 Km'de 6.8lt yakıt tüketiyor. B Segmenti Sedan Dizel Manuel HYUNDAI ACCENT BLUE Türkiye’nin en büyük filo satışlarının gerçekleştiği alanlardan biri olan dizel motorlu, manuel şanzımanlı küçük sınıf sedan otomobiller arasında Hyundai Accent Blue tutumluluk ipini göğüslüyor.Sayfa 22’de yer alan testini inceleyebileceğiniz 1.6 CRDi motorlu Accent Blue, 4.4 lt/100 km gibi etkileyici bir değer vadediyor. Bu sınıfın en çok satılan otomobili olan Renault Symbol ise 4.5 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeriyle az bir farkla ikinci oldu. Üçüncülüğü Symbol ile aynı 1.5 dCi motoru kullanan Dacia Logan ile, Hyundai’nin bir önceki Accent’i Era paylaştılar.Her iki üçüncünün de satın alma fiyatları Accent Blue’dan çok daha düşük seviyelerde. Ancak donanımları sadece temel ihtiyaçları karşılıyor. Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Renault Symbol 1.5 dCi 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. Dacia Logan 1.5 dCi Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. Hyundai Accent Era 1.5 CRDi 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. B Segmenti Sedan Benzinli Manuel CHEVROLET AVEO SEDAN Chevrolet’nin küçük sınıfta tamamen yenilenerek yüksek satış hedefleriyle pazara sunduğu modeli Aveo, 1.2 lt’lik motorunda sunduğu 5 ileri manuel şanzıman ile bu kategoride ipi önde göğüslüyor. Start/stop gibi teknolojilerden yoksun olmasına rağmen 5.5 lt/100 km’lik değere ulaşması oldukça başarılı iken bu verileri yakalamanız için gaz pedalına çok hassas komutlar vermeniz gerekiyor. 2011’in son aylarında yeni nesli yollara çıkacak olan Kia Rio, güncel nesliyle hala bu kategorinin en iyi ikinci değerini sunuyor. Hafif karoserin bu başarıda etkisi büyük olurken, stoklarda uygun fiyatlı ve kendini kantılamış bu otomobilden bulunuyor. Renault Symbol ise Accent Blue ile üçüncülüğü paylaşıyor. Chevrolet Aveo Sedan 1.2 100 Km'de 5.5lt yakıt tüketiyor. Kia Rio Sedan 1.4 100 Km'de 5.8lt yakıt tüketiyor. Renault Symbol 1.2 100 Km'de 5.9lt yakıt tüketiyor. Hyundai Accent Blue 1.4 CVVT 100 Km'de 5.9lt yakıt tüketiyor. B Segmenti HB Benzinli Manuel MITSUBISHI COLT-NISSAN MICRA SUZUKI SWIFT Birbirinden bağımsız üretim ve motor teknolojisine sahip 3 farklı Japon markasının küçük sınıf temsilcileri cimrilikte adeta yenişemiyorlar. En cimrilerden Mitsubishi Colt, 5 kapılı karoserinde en geniş iç hacim sunarken, Nissan Micra tasarımı ve donanımına güveniyor. Pazara yeni dahil olan yeni Swift hakkındaki detaylı bilgileri sayfa 16’daki testimizde okuyabilirsiniz. Bu üçlünün ardından Yaris ve i20 ikinciliği paylaştılar. Mitsubishi Colt 1.3 100 Km'de 5.0lt yakıt tüketiyor. Nissan Micra 1.2 100 Km'de 5.0lt yakıt tüketiyor. Suzuki Swift 1.2 GL 100 Km'de 5.0lt yakıt tüketiyor. Toyota Yaris 1.0 100 Km'de 5.1lt yakıt tüketiyor. Hyundai i20 Troy 1.2 100 Km'de 5.1lt yakıt tüketiyor. Opel Corsa 1.2 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor. Seat Ibiza 1.2 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor. Skoda Fabia HB 1.2 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor. A Segmenti Benzinli Manuel SUZUKI ALTO Sipariş üzerine ithal edilen smart fortwo cdi’ı saymazsak artık A segmentinde dizel motor sunan kalmadı. Durum böyle olunca meydan benzinlilere kaldı ve Türkiye’nin en düşük yakıt tüketimini sunan aracı Alto oldu. Suzuki Alto 1.1 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Kia Picanto 1.1 100 Km'de 4.7lt yakıt tüketiyor. A Segmenti Benzinli Otomatik CITROEN C1-PEUGEOT 107 Şehir içi için en ideal otomobiller olduklarından özellikle kadınların ve öğrencilerin tercih ettiği A segmentindeki otomobiller, küçük arka koltuklarla bagaja sahipler ve fiyatları da B segmentindeki modellere yaklaşıyor. Ancak bu sınıftaki otomatik şanzımanlı modellerin satış şansı manuellere göre daha yüksek. Bunların arasında ise iki kardeş model olan Citroen C1 ile Peugeot 107 aynı yakıt tüketim değerlerine sahip. Citroen C1 1.0i SX 5P Sensodrive 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. Peugeot 107 1.0 2Tronic 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. smart fortwo coupe passion 100 Km'de 4.7lt yakıt tüketiyor. Fiat 500 1.2 Dualogic 100 Km'de 5.0lt yakıt tüketiyor. B Segmenti HB Dizel Otomatik VW POLO Volkswagen Polo, otomatik şanzımanlar arasındaki en iyi örnek diyebileceğimiz DSG şanzımanı ve 1.2 lt’lik düşük hacimli dizel motoru sayesinde en az yakıt tüketen modeller arasında ipi önde göğüsledi. Düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan Toyota Yaris, bu özelliğini Multi- Mode şanzımanla kombine edilen dizel motorunda da gösteriyor. Diğer otomobillere kıyasla büyük silindir hacmine rağmen Renault Clio HB, 1.5 dCi motorunun özellikleri sayesinde oldukça ekonomik bir diğer model. Volkswagen Polo 1.2 DSG 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. Toyota Yaris 1.4 D4-D M/M 100 Km'de 4.2lt yakıt tüketiyor. Renault Clio HB 1.5 dCi 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. B Segmenti HB Benzinli Otomatik OPEL CORSA Makyajlanan Opel Corsa, 1.2 lt’lik EcoFlex motoruyla iddiasını sürdürürken yakıt tüketimiyle öne çıkıyor. Araç, 5.1 lt/100 km’lik yakıt tüketimine ulaşırken şasisindeki iyileştirmelerin etkisi büyük. Toyota Yaris’in 1.3 lt’lik benzinli motoru ve MultiMode şanzımanı ikinci olurken bu kategoride Volkswagen Grubu’nun kardeş modellerinden Seat Ibiza HB ve Skoda Fabia HB, 105 HP’lik 1.2 TSI motorları ve muhteşem DSG şanzımanlarıyla 5.3 lt/100 km’lik yakıt tüketimine imza atıyorlar. Opel Corsa 1.2 EcoFlex 100 Km'de 5.1lt yakıt tüketiyor. Toyota Yaris 1.3 M/M 100 Km'de 5.2lt yakıt tüketiyor. Seat Ibiza 1.2 TSI DSG 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor. Skoda Fabia HB 1.2 TSI DSG 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor. B Segmenti MPV Benzinli-Dizel Manuel NISSAN NOTE Türkiye pazarındaki en küçük MPV’ler B segmentinde yer alırken artık bu kategoride dizel-otomatik sunan bir üretici yok. Az sayıda kalan benzinliotomatikler arasındaysa Skoda Roomster, 1.2 TSI DSG kombinasyonuyla 5.7 lt/100 km’lik değere ulaşarak alanında en cimri oluyor. Manuel şanzımanlı rekabette ise “Varyemez Amca” unvanını hem benzinli hem de dizel kategorisinde Nissan Note kazanıyor. Renault modellerinde de kullanılan dCi motoruyla oldukça etkileyici 4.2 lt/100 km’lik tüketim değerine imza atan Note’un en yakınında Opel Meriva ve Hyundai ix20 ikinciliği paylaştılar. Benzinli kategoride Note’a en yakın değeri yine Hyundai ix20 sunuyor. Benzinli Nissan Note 1.4 100 Km'de 5.9lt yakıt tüketiyor. Benzinli Hyundai ix20 1.4 100 Km'de 6.0lt yakıt tüketiyorlar. Benzinli Opel Meriva 1.4 100 Km'de 6.1lt yakıt tüketiyor. Benzinli Suzuki SX4 1.6 100 Km'de 6.2lt yakıt tüketiyor. Dizel Nissan Note 1.5 dCi 100 Km'de 4.2lt yakıt tüketiyor. Dizel Opel Meriva 1.3 CDTi 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. Dizel Hyundai ix20 1.4 CRDi 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. Dizel Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. C Segmenti Sedan Benzinli Manuel VOLKSWAGEN JETTA 1.2 TSI Filoların tercih ettiği modellerden biri olan Jetta’da görev yapan 1.2 lt’lik TSI motor, 105 HP maksimum güç üretirken 170 Nm’lik maksimum torka sahip. Jetta’yı takip eden Mitsubishi Lancer Sedan ise atmosferik motoruyla iddialı bir yakıt tüketimi sunuyor. Toyota Corolla 1.33, Optimal Drive teknolojisi sayesinde düşük yakıt tüketimi sunarken, silindir hacmi 0.03 lt daha düşük olsaydı aracın MTV’si bir alt dilimde yer alacaktı. Volkswagen Jetta 1.2 TSI 100 Km'de 5.7lt yakıt tüketiyor. Mitsubishi Lancer Sedan 1.6 100 Km'de 5.8lt yakıt tüketiyor. Toyota Corolla 1.33 100 Km'de 5.9lt yakıt tüketiyor. C Segmenti Sedan Benzinli Otomatik VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSI DSG Dosyadaki rakiplerine göre yüksek motor gücüne rağmen yakıt tüketimine katkıda bulunan DSG şanzımanın da desteğiyle VW Jetta 1.4 TSI kompakt sınıftaki en ekonomik sedan. 160 HP’lik Jetta’nın ardında Astra Sedan, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı Easytronic ile 6.1 lt/100 km’lik tüketim değerine imza attı. Ford Focus ise üçüncülükle yetindi. Volkswagen Jetta 1.4 TSI DSG 100 Km'de 6.0lt yakıt tüketiyor. Opel Astra Sedan 1.6 16V Easytronic 100 Km'de 6.1lt yakıt tüketiyor. Ford Focus Sedan 1.6 (Eski kasa) 100 Km'de 6.6lt yakıt tüketiyor. Hyundai Elantra 1.6 CVVT 100 Km'de 7.0lt yakıt tüketiyor. Mitsubishi Lancer Sedan 1.5 100 Km'de 7.0lt yakıt tüketiyor. Honda Civic Sedan 1.6 100 Km'de 7.1lt yakıt tüketiyor. Kia Cerato 1.6 100 Km'de 7.1lt yakıt tüketiyor. Toyota Corolla 1.6 100 Km'de 7.1lt yakıt tüketiyor. C Segmenti Sedan Dizel Manuel VOLVO S40 Filoların en çok tercih ettiği modelleri barındıran dizel motorlu manuel şanzımanlı kompakt sınıf araçlar arasında, DRIVe ismindeki teknolojileri barındıran, Start/Stop sistemine sahip olan Volvo S40 en düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Bunu takip eden, aynı motoru barındıran Mazda3 Sedan 4.4 lt/100 km ve Ford Focus 4.5 lt/100 km’lik tüketim değerlerine sahipler. Bunları takip eden Renault Fluence ve Volkswagen Jetta gibi iki farklı model ise 4.5 lt/100 km’lik aynı yakıt tüketimi sunuyorlar. Volvo S40 DRIVe 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. Mazda3 Sedan 1.6 MZR-CD 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Ford Focus Sedan 1.6 TDCi 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. Renault Fleunce 1.5 dCi 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. Volkswagen Jetta 1.6 TDI 100 Km'de 4.5lt yakıt tüketiyor. C Segmenti Sedan Dizel Otomatik RENAULT FLUENCE Renault Fluence 1.5 dCi, kategorisinin en az yakıt tüketen modeli olurken en yakın rakiplerine de ekonomi yönünde fark atıyor. Özellikle çift debriyajlı otomatik şanzıman yani EDC, modelin ekonomik olmasında etkili olurken onu ortalama 4.7 lt/100 km tüketim değerleriyle Fiat Linea, Toyota Corolla ve Volkswagen Jetta takip ediyor. Her üç araçta kullanılan motorlar ise farklı. Volvo S40 D4’ün 5 silindirli 2.0 lt’lik turbo dizel motorunun 174 HP olduğunu düşünürsek 5.6 lt/100 km’lik bu tüketim de oldukça normal. Renault Fluence 1.5 dCi EDC 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Fiat Linea 1.3 Multijet Dualojic 100 Km'de 4.7lt yakıt tüketiyor. Toyota Corolla 1.3 D-4D M/M 100 Km'de 4.7lt yakıt tüketiyor. Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG 100 Km'de 4.7lt yakıt tüketiyor. Volvo S40 2.0 D4 100 Km'de 5.6lt yakıt tüketiyor. C Segmenti HB Benzinli Manuel AUDI A3 Audi A3, 1.2 lt’lik benzinli motoruyla 5.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine sahipken 5 kapılı versiyonu Sportback ise 0.1 lt/100 km daha fazla tüketiyor. Audi A3 ile aynı motora sahip olan Leon 1.2 TSI, 5.7 lt/100 km tüketirken Honda Civic HB 1.4 ve Fiat Bravo 1.4 MultiAir’da da aynı tüketim değerleri bulunuyor. MultiAir motor teknolojisi özellikle 140 HP’lik motor gücü ve performansıyla da iddialı. Kia cee’d 1.4 ise 5.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketim değeri sunarak listeye dahil oluyor. Audi A3 1.2 TFSI 100 Km'de 5.5lt yakıt tüketiyor. Seat Leon 1.2 TSI 100 Km'de 5.7lt yakıt tüketiyor. Fiat Bravo 1.4 MultiAir 100 Km'de 5.7lt yakıt tüketiyor. Honda Civic HB 1.4 Comfort 100 Km'de 5.7lt yakıt tüketiyor. Kia c’eed 1.4 CVVT 100 Km^de 5.8lt yakıt tüketiyor. C Segmenti HB Benzinli Otomatik AUDI A3-AUDI A3 SPORTBACK Audi’nin A3 modelinde turbo beslemeli benzinli motor sayesinde azalan silindir hacmi ve çift debriyajlı şanzımanın yakıt tüketimindeki başarısı bir kere daha ortaya çıkıyor. Audi A3’lerin 5.6 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimleri dizel motorlu bir otomobili aratmazken performanstan da ödün vermiyor. Honda Civic, i-Shift şanzımanı sayesinde etkileyici bir yakıt tüketimi sunuyor. Yine Volkswagen’in TSI’lı ve DSG’li modeli Golf 1.4 TSI, 6.0 lt/100 km’lik yakıt tüketim değeriyle sınıfında iddiasını sürdürüyor. Audi A3 1.2 TFSI DSG 100 Km'de 5.6lt yakıt tüketiyor. Audi A3 Sportback 1.2 TFSI DSG 100 Km'de 5.6lt yakıt tüketiyor. Honda Civic HB 1.4 i-Shift 100 Km'de 5.7lt yakıt tüketiyor. VW Golf 1.4 TSI DSG 100 Km'de 6.0lt yakıt tüketiyor. C Segmenti HB Dizel Manuel VOLKSWAGEN GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION - VOLVO C30 Volvo’nun start/stop gibi çevre dostu teknolojiler sunan C30 DRIVe Start/Stop modeli, bu özellikleri sayesinde 3.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketirken aynı değerlere sahip olan Golf Bluemotion, standart Golf’ten farklı olarak rüzgar direncini azaltan karoser parçalarına da sahip. Turbo beslemeli dizel motora sahip olan Kia cee’d HB, 90 HP’lik motoruyla performanstan çok ekonomiyi ön planda tutanların memnun ediyor. Mazda3 ve Ford Focus’ta PSA’nın dizel motoru görev yaparken bu araçlar Renault Megane 1.5 dCi gibi 4.4 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimine sahipler. Volvo C30 DRIVe Start/Stop 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. VW Golf 1.6 TDI Bluemotion 100 Km'de 3.8lt yakıt tüketiyor. Kia cee’d 1.6 CRDi 100 Km'de 4.3lt yakıt tüketiyor. Mazda3 Sedan 1.6 MZR-CD 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Ford Focus 1.6 TDCi 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Renault Megane HB 1.5 dCi 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. C Segmenti HB Dizel Otomatik CITROEN C4-PEUGEOT 308 Pazar payı sürekli artan dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı araç kervanında aynı mekanik özelliklere sahip iki kardeş model yani C4 ve 308, start/stop ile mikro hibrid teknolojisine sahip e-HDi motorları sayesinde yakıt tüketiminde ve emisyon değerlerinde rakiplerine göre en avantajlı modeller konumundalar. Yine ekonomisiyle tanıdığımız dCi motorlu Megane HB birinciliği zorlarken start/stop sistemi bulunmamasına rağmen oldukça ekonomik bir model. Multijet motorlu Bravo da sınıfının cimrilerinden. Citroen C4 1.6 e-HDi MCP 100 Km'de 4.2lt yakıt tüketiyor. Peugeot 308 1.6 e-HDi 6R 100 Km'de 4.2lt yakıt tüketiyor. Renault Megane HB 1.5 dCi 100 Km'de 4.4lt yakıt tüketiyor. Fiat Bravo 1.6 Multijet 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. C Segmenti MPV Benzinli Otomatik CITROEN C4 PICASSO Otomatik şanzımanlı MPV’ler arasında turbo beslemeli benzinli motorlarıyla 5 kişilik C4 Picasso ve 120 mm daha uzun olan 7 kişilik C4 Grand Picasso yer alıyor. Bu iki modelde de aynı yakıt tüketim ortalaması bulunurken özellikle cam tavanlarıyla oldukça şık bir tasarıma sahipler. Sade bir tasarım sunan Mercedes-Benz B 160, motor ve şanzıman özellikleriyle ön plana çıkarken bu başarısını yakıt tüketimine de yansıtıyor. Aracın yeni nesli Frankfurt Otomobil Fuarı’nın ardından Türkiye’de de ekim ayında satışa sunulacak. Citroen C4 Picasso 1.6 THP MCP 100 Km'de 6.9lt yakıt tüketiyor. Citroen C4 Grand Picasso 1.6 THP MCP 100 Km'de 6.9lt yakıt tüketiyor. Mercedes-Benz B 160 100 Km'de 7.1lt yakıt tüketiyor. C Segmenti MPV Dizel Manuel FORD C-MAX Yeni Ford C-max 1.6 TDCi’da görev yapan PSA imzalı 115 HP’lik motorda yapılan iyileştirmelerle bu araç tasarımında olduğu kadar yakıt tüketiminde de iddiasını sürdürüyor. Ortalama yakıt tüketimi 4.6 lt/100 km olan Focus C-Max 1.6 TDCi’ı Altea XL 1.6 TDI takip ediyor. Bir diğer otomobil olan 1.5 dCi motorlu Grand Scenic ise Renault’nun cimri sıfatını korumayı başarırken yakın zamanda Türkiye’de satılmaya başlanan Toyota Verso 2.0 D-4D ise büyük hacimli motoruna rağmen 5.6 lt/100 km’lik değere sahip. Ford C-Max 1.6 TDCi 100 Km'de 4.6lt yakıt tüketiyor. Seat Altea XL 1.6 TDI 100 Km'de 4.8lt yakıt tüketiyor. Ford Grand C-Max 1.6 TDCi 100 Km'de 4.9lt yakıt tüketiyor. Renault Grand Scenic 1.5 dCi 100 Km'de 5.1lt yakıt tüketiyor. C Segmenti MPV Benzinli Manuel-Dizel Otomatik SEAT ALTEA XL Dizel motor ve otomatik şanzımanın avantajlarına yenik düşen benzinli manuel MPV sınıfı sadece 2 modelle yoluna devam ediyor. Bu iki modelden biri olan Altea XL, TSI motor teknolojisinin avantajını kullanarak öne çıkarken bu modelin DSG şanzıman seçeneği de bulunuyor. Yeni Ford C-Max, atmosferik benzinli motoruyla 6.6 lt/100 km tüketirken Opel Zafira’nın tüketimiyse 7.1 lt/100 km. Kompakt sınıfta MPV’lerde en çok model seçeneği, dizel motorlu ve otomatik şanzımanlı araçlarda yer alırken Altea XL 1.6 TDI DSG ise 4.9 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketim değeriyle en ekonomik otomobil olma unvanını alıyor. Benzinli Seat Altea XL 1.4 TSI 100 Km'de 6.5lt yakıt tüketiyor. Benzinli Ford C-Max 1.6 Duratec 100 Km'de 6.6lt yakıt tüketiyor. Benzinli Toyota Verso 1.6 Valvematic 100 Km'de 6.8lt yakıt tüketiyor. Benzinli Opel Zafira 1.6 16V 100 Km'de 7.1lt yakıt tüketiyor. Seat Altea XL 1.6 TDI DSG 100 Km'de 4.9lt yakıt tüketiyor. Citroen C4 Picasso 1.6 HDI MCP 100 Km'de 5.0lt yakıt tüketiyor. Peugeot 5008 1.6 HDI 6R 100 Km'de 5.3lt yakıt tüketiyor.