Türkiye'nin gurur projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından temeli 18 Mart'ta atılan Çanakkale 1915 Köprüsü'nde çalışmalar devam ediyor. Avrupa yakasında Gelibolu'ya bağlı Sütlüce mevkiinde kurulan şantiyede kuru havuz çalışmaları tamamlandı. Köprünün Avrupa ve Anadolu yakasında dikilecek ayaklarının deniz içerisinde kalacak kısımlarının imalatına başlanacak. Yaklaşık 500 personelin yoğun tempoda çalıştığı Çanakkale 1915 Köprüsü inşaatında, artık her iki yakada deniz içerisinde yükselecek ayaklar çakılacak. Ayaklar kazıkların üzerine oturtulacak ve kulelerin yapımına geçilecek. Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılacak ve Asya'yı Avrupa'yı denizden bağlayan altıncı bağlantı olacak Çanakkale 1915 Köprüsü, 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en büyük asma köprüsü olacak. Yatırım meblağı 10 milyar 354 milyon 576 lira olacak projenin köprü şantiyesinde grobeton ve seçme malzeme tesviye çalışmaları tamamlanırken, asma köprüde ve otoyol güzergahında proje çalışmaları fasılasız sürüyor. Şantiye kurulumu ve 19 Aralık'ta başlanan kamulaştırma çalışmaları da sürüyor. 1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının oturacağı mevkilerde deniz dibi tarama çalışmaları tamamlandı. Gelibolu'ya bağlı Sütlüce ile Lapseki ilçesinde yer alan Şekerkaya mevkii arasına kurulacak köprünün 2023 yılına kadar hizmete girmesi bekleniyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam uzunluğunun 2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, ayrıca 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4608 metre olması öngörülüyor. Köprü 2x3 şeritli olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında olacak. Kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Dev köprünün tabliyesi yaklaşık 45.06 metre genişlikte ve 3.5 metre yükseklikte olması öngörülüyor. Tabliyenin her iki tarafına bakım onarım maksadıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak. 325 kilometreye düşecek Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Savaştepe otoyolunu da içerisine alacak mega proje kapsamında 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet alt, 33 adet üst geçit köprüsü, 43 alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 adet otoyol tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi ve 6 adet ücret toplama istasyonu inşa edilecek. Malkara-Çanakkale otoyolu kesimi İstanbul'u Çanakkale'ye ve Kuzey Ege'ye bağlacak. RÜZGAR TESTİNİ BAŞARIYLA GEÇMİŞTİ Yeri şehrin güçlü rüzgârı sebebiyle kaydırılan 1915 Çanakkale Köprüsü için Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da rüzgâr testi yapılmıştı. Kopenhag'da bulunan Force Technology Test Laboratuarı'nda köprüye rüzgâr verildi. Buradaki testlerde köprü, saatte 288 kilometrelik rüzgara kadar direnç göstererek testi başarıyla geçti. Çanakkale'de bugüne kadar gerçekleşen en yüksek hızlı rüzgar, saatte 130 kilometre olarak kaydedilmişti.