Mate Kane Hayır yanlış fotoğraf değil. Gördüğünüz sadece bir manzara fotoğrafı da değil aynı zamanda bir havaalanı barındırıyor. Güney Afrika, Lesotho'da. Paro Uluslararası Havalimanı, etrafı 5500 metrelik dağlarla çevrili derin bir vadinin tam ortasında. Havaalanı batısını çevreleyen Pa-chhu nehri yüzünden dar bir alana sıkışmış vaziyette. Bu tehlikeli bölgeye uçan pilotların özel olarak eğitildiğini ve dünyada sadece 25 pilotun bu meydana iniş ve kalkış yapabildiğini belirtmekte fayda var. Skiathos Adası Havaalanı Kuzey Ege'de, Selanik'in güneyinde, Yunanistan'ın Larissa ve Volos şehirlerinin karşısında yer alan Skiathos adası Barra Havaalanı – İskoçya İskoçya'nın Barra havaalanına iniş yapmak isteyen pilotlar gel git zamanını takip etmek zorundalar. Pist tamamen kumsaldan oluşuyor ve sular yükseldiği zaman ortadan kalkıyor. Cebelitarık Havaalanı Cebelitarık, Akdeniz' in girişinde, İber Yarımadası' nın güney ucunda yer alan Britanya Denizaşırı toprağı. 6.8 kilometrelik uzunluğuna zar zor sığdırılan bu havalaalanı da, pilotlara inerken epey zorluk çıkarıyor. Narsarsuag Havaalanı Grönland'da, fiyortların arasında, denize sıfır bir havaalanı düşünün. Uçakların vadideki bu alana inerken 90 derecelik bir açıyla dönmeleri gerekiyor. Tehlikeli ve zor iş. Paro Havaalanı Derin bir vadinin ortasında konuşlandırılmış Paro Havalanı, Butan'da bulunuyor. Havaalanı gece uçuşlarına yasak, ışıklandırması da yetersiz. Pek de gitmek istemezsiniz. Yrausquin Havaalanı Saba Adası'nda bulunan bu küçük havaalanı da lokasyonu nedeniyle epey korkutucu bir yer. Etrafı sarp kayalarla çevrili. Tropikal tatil için düşünmeyi istemeyeceğiniz bir yer. Bu kareler dünyanın en tehlikeli havaalanları arasındaki Kai Tak'ın kapatılma sebebinin belgesi. 1998 yılında kapanana kadar, Hong Kong faliyet gösteren Kai Tak havalimanı dünyada pilotlar açısından inilmesi ve kalkılması en zor havalimanı olarak biliniyordu. Gökdelenlerin ve sarp dağların arasına sıkışmış olan havaalanına iniş yapan pilotları en çok korkutan ise deniz kıyısında olmasıydı. Kusursuz bir iniş tekerleklerin tam pist başına konulması gerekiyordu. Tabii bunu başaramayanlar da vardı.