Sedanı Türkiye pazarına 'ezber bozan otomobil' olarak sürülen Egea'nın, ağırlıklı Avrupa'ya ihraç edilecek Hatchback versiyonu da piyasaya çıktı.
Fiat başlangıçta sadece sedan versiyonunu üretmeyi planlıyordu. Ancak önce Mustafa Koç projenin büyütülmesini istedi, ardından Tofaş yaklaşık 500 milyon dolarlık bir risk aldı ve 1 milyarlık bir yatırıma karar verdi.
Bunu bir de Tofaş Ar-Ge'si ve Türk mühendislerinin gerek platformun, gerekse yeni otomobillerin geliştirilmesinde gösterdikleri başarı izleyince, ortaya beklenenden de başarılı bir başlangıç yapan Egea ailesi çıktı.
Egea Sedan sadece Türkiye'de değil Avrupa'da da ciddi ilgi gördü. Şimdi de projenin ikinci adımı olan hatchback versiyonu da yollara çıkıyor. Avrupalı tüketicilerin tercihlerinde ilk sırada yer alan 5 kapılı hatchback karosere sahip Egea, sedan kardeşinin ihracattaki başarısını katlayarak çok daha ileri seviyelere taşımayı planlıyor.