Petrol krizi ve savaşların yaşamı etkilediği 70'li yıllar otomobil endüstrisi için kritik bir dönemdi. Bu döneme ayak uyduran modeller başarılarını günümüze de taşıyor. Amerika'da 1973'te ortaya çıkan ve tüm dünyaya yayılan petrol krizi, tıpkı birinci ve ikinci dünya savaşlarında olduğu gibi otomotiv endüstrisinin kabusu oldu. Benzin ve motorinin oldukça pahalı olduğu ve bazı yerlerde karneyle satıldığı 1973 sonrası büyük motorlu otomobil kullanmak neredeyse imkansızdı. Özellikle Amerika'da küçük hacimli motora ve boyutlara sahip modeller yollara çıkmaya başladı ama halk, bu durumu kabullenemekte zorluk çekti. Avrupa'da ise zaten küçük otomobiller 1950'lerden itibaren kullanıldığı için 70'lerin ortalarında da petrol kriziyle mücadelede halkın imdadına yetiştiler. Özellikle 1976, ekonomik, sportif ve lüks otomobillerin dengeli olarak üretilmeye başladığı bir yıldı. Amerika'ya ihraç edilen Ford Fiesta, pratikliği ve konforuyla öne çıkan Renault 14, Porsche 911'in iki katı satış rakamlarına ulaşan Porsche 924, Amerika'ya turbo dizel olarak ihraç edilen ve sağlamlıyla ün salan W123, otomobil tarihinin önemli modellerindendi. Sonuçta 1976 yılında üretimine başlanan modellerin çoğu, 1979'da yaşanan petrol krizini de atlatarak hem markalarını da ayakta tuttular, hem de gelecekteki modellerine yol açtılar. LOTUS ESPRIT Giorgetto Giugiaro'nun tasarladığı ve 1975'te tanıtılan Lotus Esprit, 1976'da yollara çıktı. Çelik şasi üzerinde fiber karosere sahip olan Esprit'de 2,0 lt'lik 4 silindirli motor vardı. Ortadan motorlu, 2 kişilik Esprit modeli 1977'de James Bond'un 'Beni Seven Casus' isimli filmiyle ünlendi. Lotus, 1987'de Esprit Turbo SE'yi üretmesinin ardından 1993'te yollara çıkan 300 HP'lik Esprit S4 ise dünyanın en güçlü 4 silindirli motoruna sahipti. Esprit'e Sport 300, V8 ve GT3 seçenekleri eklendi. Esprit'in üretimi 10.000'i aşarken Şubat 2004'te sona erdi. SKODA 105-120 Skoda 100'den bayrağı devralan 105 modeli, 1976 yılında üretilmeye başladı. 1,0 lt'lik motora sahip bu araç, öncesinde olduğu gibi arkadan motorlu 4 kapılı bir sedandı. Basit ama sağlam bir yapıya sahip olan Skoda 105, 1978'de yerini 120'ye bıraktı. 120'de 1,2 lt'lik motor görev yapıyordu. Coupe karoserli modelin de aileye katılmasının ardında eklenen RS seçeneğiyle Skoda motorsporlarında mücadele etti. 1987'de Favorit'in üretimi başlayınca 120'nin emeklilik vakti yaklaştı. 1990'da 120'nin üretimi sona erdi ama bu model, Skoda'nın devasa tarihini VW Grubu bünyesine taşıyan önemli bir model oldu. FORD FIESTA Ford Bobcat projesiyle geliştirilen Fiesta, 1976'da yollara çıkmaya başladı. Birinci nesil Fiesta 3 kapılıydı ve 1977'de Amerika pazarına ihraç edildi. Fin pilot Ari Vatanen ile Monte Carlo Rallisi'ne katılan Fiesta, 1981'de iki milyonluk üretim rakamına ulaştı. İkinci nesil Fiesta, 1983'te satışa sunulurken boyutları biraz büyüdü. İlk 5 kapılı Fiesta üçüncü nesille birlikte 1989'da tanıtıldı. 1996'da dördüncü nesil Fiesta yollara çıkarken toplam üretim rakamı 8,5 milyon adetti. Beşinci nesil Fiesta, 2001'de Ford'un New Edge isimli tasarım felsefesiyle geliştirildi. 2008 yılında üretilmeye başlanan altıncı nesil, yani güncel Fiesta'nın ardından Arjantin'de sedan karoserli Fiesta'nın üretimi 2010'da başladı. Bugün 9'dan fazla ülkede üretimi yapılan Fiesta'nın yedinci nesli 2017'nin ikinci yarısında yollara çıkacak. MOSKVITCH 2140 Rusya'da 1929'da kurulan AZLK markası 1947'den itibaren ihraç ettiği araçlarda Moskvitch marka adını kullanmaya başladı. Rus üretici, 1970'lerin başında geliştirmeye başladığı ve 1976'da üretim bantlarından inen 2140 modelinde, sedan, station ve pikap seçeneklerini sundu. Bu araçta görev yapan 1,5 lt'lik benzinli motorun düşük yakıt tüketimi sayesinde taksicilerin de tercih ettiği modellerden biri oldu. Başta Doğu Avrupa ülkeleri olmak üzere tüm Avrupa'ya ihraç edilen ve Bulgaristan'da da üretilen 2140 modeli, IZH markası tarafından da lisansla üretildi. Bu aracı en son IZH, pikap olarak 1997 yılına kadar üretti. HONDA ACCORD İlk kez 1976'da 3 kapılı HB olarak yollara çıkan Honda Accord'a 1977'de sedan seçeneği eklendi. Sağlam, konforlu ve sorunsuz bir model olan Accord'un özellikle 80'lerin sonu ve 90'ların başında üretilen modelleri, markanın büyümesinde önemli bir paya sahip oldu. Aradan geçen zaman içerisinde 9 farklı nesil Accord yollara çıkarken konsepti gösterilen onuncu neslin yollara çıkmasına az kaldı. ASTON MARTIN LAGONDA Aston Martin, tecrübeli bir karoser üreticisi olan Lagonda'yı 1947'de satın aldıktan sonra karoser üretimindeki tecrübelerinden uzun süre faydalandı. Lagonda ile Aston Martin, birlikte Aston Martin Lagonda'yı geliştirdi. 1974'te tanıtılan ilk Lagonda, yok denecek kadar az satıldı. Büyük bir makyaj gören Lagonda'da da dijital LED'li göstergeler, yeni tasarıma sahip direksiyon, kumanda elemanları ve artan iç mekan kalitesi sayesinde yeniden dirildi. Eklenen güçlü motor seçenekleri sayesinde başarılı satış rakamları elde eden Lagonda, 1986 ve 1987'de birkaç küçük makyaj gördü ve 1990'da üretimine son verildi. Aston Martin, Lagonda'nın 40'ıncı yılı şerefine sıra dışı bir konsept tanıttı. MERCEDES-BENZ W123 E Serisi'nin atası olarak kabul edilen W120 modelinin1953'te üretimine başlamasının ardından 11 farklı nesil yollara çıktı. Bu nesillerin hepsi, teknoloji, güvenlik, sürüş özellikleri ve tasarımlarıyla dönemlerinin en iddialı modellerindendi. Ancak 1976'da yollara çıkan W123 kasa kodlu model, aerodinamik tasarımı, güvenlik özellikleri ve konforuyla zamanın en beğeni toplayan modellerindendi. Önceki nesline (W115'e) göre daha uzun ve geniş bir model olan W123'ün sağlamlığı ve korozyona karşı gösterdiği direnç ise 90'lı yıllarda yapılan incelemelerde kendini kanıtladı. W123, bu sayede otomobil tarihinin de en uzun ömürlü modelleri arasına da girdi. RENAULT 14 Renault'nun kompakt sınıf hatchback modeli olan Renault 14, sadece 5 kapılı olarak 1976'da üretilmeye başlandı. Önden çekişli olan ve 3 farklı benzinli motor seçeneği sunan Renault 14, 1980'de yeni motor ve donanım seçeneklerine sahipti. Renault 14'ün üretimi 1983'te bitti ve yerini Renault 11 aldı. 1988'de Renault 11'den bayrağı devralan Renault 19'da hatchback ve sedana ek olarak coupe ve cabrio karoser seçenekleriyle Fransız üretici kompakt sınıfta model seçeneklerini arttırdı. 1995'te üretimine başlanan Renault Megane bugün dördüncü nesliyle Renault'yu kompakt sınıfta temsil ediyor. BMW 6 SERİSİ Motorsporlarında elde edilen başarılar ve coupe modellerin satış başarıları BMW'nin daha büyük bir coupe geliştirme hevesini arttırdı. BMW'nin büyük coupesi, yani 6 Serisi, konsept aşamasında çeşitli güvenlik testlerinden geçti. Katlanabilir direksiyon, darbe emici tamponlar ve katmanlı çamurluk gibi çok sayıda güvenlik özelliğine sahip olan 6 Serisi, Eylül 1976'da tanıtıldıktan sonra 630 CS ve 633 CSi seçenekleriyle üretim bantlarından çıktı. 630 CS, 185 HP'lik motoruyla 210 km/s maksimum hıza ulaşıyordu. 1978'de eklenen 635 CSi ise bu modelin ününü daha da arttırdı. 1983'te tanıtılan M 635 CSi'da 286 HP'lik 6 silindirli motor görev yapıyordu ve bu araç 0-100 km/s hızlanmasını 6,4 saniyede tamamlarken 255 km/s'ye ulaşıyordu. 6 Serisi'nin üretimi 1989'da sona erdi ve bu nesil toplamda 86.216 adet üretildi. İkinci nesil 6 Serisi 2003 ile 2010 yılları arasında coupe ve cabrio olarak üretilirken üçüncü nesil yani güncel modele eklenen sedan ile birlikte 3 farklı gövde seçeneği yer alıyor. LAMBORGHINI SILHOUETTE Miura Roadster'dan bayrağı devralan ve ağabeyi gibi ortadan motorlu, arkadan itişli bir model olan Silhouette, 1976 ve 1979 yılları arasında sadece 54 adet üretildi. Bertone tarafından tasarlanan bu aracın en büyük özelliği açılabilir tavana sahip olmasıydı. Targa özelliğiyle Urraco'dan ayrılan Silhouette'da görev yapan 3,0 lt'lik alüminyum bloklu V8 motor 300 HP üretiyordu. Silhouette, 0-100 km/s'ye 6.5 saniyede ulaşırken maksimum hızı ise 260 km/s idi. Ardından Diablo, Murcielago, Gallardo ve güncel Aventador'da açılabilir tavan seçeneği devam ediyor. PORSCHE 924 Alman üreticinin ekonomik bir coupe olarak geliştirdiği 924 modeli 1976'da üretilmeye başladı. 4 kişilik ve önde 4 silindirli su soğutmalı motora sahipti. 924'te otomatik şanzıman seçeneği vardı. Zaten bu aracın transaks şeklindeki şanzımanı arka aks üzerindeydi. 924, petrol krizinde Porsche'nin büyümesine büyük katkı sağladı. 1981'de 924'ün üretimi devam ederken aynı platformda daha performanslı olan 944 yollara çıktı. 924'ün üretimi 1988'de, 944'ün ise 1991'de sona erdi. 944'ün ardından yollara çıkan 968 ise 1991'den 1995'e kadar üretildi. FERRARI 400 Ferrari 400, Ferrari 365 GT4 2 2'nin bir devamıydı. Tıpkı 365 GT4 2 2 gibi 400 de grand tourer sınıfındaydı ama coupeden çok, tek kapılı bir sedanı andırıyordu. Önde yerleşimli 4,8 lt'lik V12 motora sahip olan 2 2 kişilik 400 modelinde 3 ileri otomatik şanzıman vardı. 1979'da 400, enjektörlü motoruyla 400i adıyla yola çıktı. 400i, 1985 yılında bayrağı 412'ye devretti. 412'nin üretimi 1989'da bitti ve yerini 1992'de 456 GT aldı. Bu model de 2 2 kişilik ve öne yerleştirilen V12'ye sahipti. 456 GT'yi 612 Scaglietti ve FF takip etti. Markanın 4 kişilik güncel modeliyse GTC4 Lusso.