27 Mart 1977, Pan Am, 1736/ 4805 no'lu uçuş 'Tenerife havalimanı faciası' olarak bilinen kaza dünya sivil havacılık tarihinin en çok can alan kazasıdır. 27 Mart 1977'de meydana gelen faciada iki Boeing 747 çarpışmıştır. Kazada 582 kişi öldü. Las Palmas havaalanında gerçekleşen bombalı saldırının ardından hem Pan Amerikan hem de KLM uçakları Tenerife'ye yönlendirildi. Uzun süre bekletildikten sonra iki uçağın da piste inmesi istendi. Pan Am uçağı pistten çıkmadan KLM havayollarının uçağı kalkış noktasına geldi. Pan Am uçağı çıkışı kaçırarak yükselmeye devam etti. Pistteki yoğun sisten dolayı ve KLM havayolları uçağının Pan Am kalkmadan kalkış yapmasından dolayı arkadan gelen KLM uçağı Pan Am uçağına çarptı. Büyük bir patlama oldu ve iki uçak da havada yanmaya başladı. 12 Ağustos 1985, Japan Airlines, 123 no.lu uçuş Japon hava yolu şirketi Japan Airlines'ın 12 Ağustos 1985'te Tokyo ile Osaka arasındaki kazası dünyadaki en ölümlü kazalardan ikincisi. Boeing 747 tipi uçak kalkıştan 40 dakika sonra bütün kontrolünü kaybetti ve bir dağa çarptı. Kazada 524 kişiden 520'si hayatını kaybetti. İşte en çok can alan diğer uçak kazaları: 3 Mart 1974, Türk Hava Yolları uçuş no. 981 3 Mart 1974 tarihinde Türk Hava Yollarına ait McDonnell Douglas DC-10 model yolcu uçağının Paris-Londra seferini yaparken düşmesi sonucu 13'ü mürettebat 333'ü yolcu 346 kişinin ölümüyle sonuçlanmıştır. Uçak, yük kapısının düşük basınç sonucu patlaması nedeniyle Paris'in kuzeyindeki Ermenonville Ormanı'na çakılmıştır. Bu olay halen havacılık tarihinin beşinci büyük kazasıdır. 1985 yılındaki Japon havayollarının düşen uçağıdan sonra uçağın arızası nedeniyle gerçekleşen en ölümcül ikinci havacılık kazasıdır. 19 Ağustos 1980, Suudi Arabistan havayolları, 163 no'lu uçuş Lockheed Tristar tipi uçak Arabistan havalimanından kalktıktan 6 dakika sonra kargo bölümü yanmaya başladı. Uçak havalimanına geri döndü ancak uçağı söndürecek ekibin geç kalmasından dolayı 301 kişilik tüm yolcu ve mürettebat hayatını kaybetti. 1 Eylül 1983, Kore Havayolları, 007 no'lu uçuş Alaska'dan Güney Kore'ye giden uçak rotasından çıktı ve iki kez Sovyet hava sahasına girdi. İkinci girişinde Rus Hava Kuvvetleri tarafından vuruldu. Vurulduktan sonra Japon Denizi'ne düşen uçaktaki 269 kişi de hayatını kaybetti. 25 Mayıs 1979, Amerikan Havayolları, 191 no'lu uçuş Chicago O'hare havalimanından Los Angeles'a giden uçağın bir parçasının düştüğü fark edildiğinde çoktan havalanmıştı. Uçak kısa süre içinde yere çakıldı ve uçakta bulunan 258 yolcu ve 13 mürettebat hayatını kaybetti. 28 Kasım 1979, Yeni Zelanda Havayolları, 901 no'lu uçuş Yeni Zelanda Havaalanı'ndan kalkan uçak Antarktika üzerinden geçerken görüş mesafesinde yaşadığı sorun yüzünden Erebus dağına çarptı. Uçaktaki 257 kişi hayatını kaybetti. Air France, 447 no.lu uçuş- 1 Haziran 2009- Atlantik Fransız hava yolu şirketi Air France'a ait bir Airbus A330 Brezilya ile Fransa arasında okyanusa düştü. Kazada biri Türk 228 kişi öldü. TAM Havayolları, 3054 no.lu uçuş — 17 Temmuz, 2007 Airbus A320-233 Brezilya San Paula, Congonhas Uluslararası Havalimanına inişi sırasında, düşmüş ve uçakta 187 kişi uçağın düştüğü yerde ise 12 kişi yaşamını yitirmiştir. 22 Ağustos 2006- Ukrayna Tupolev tipi uçak Ukrayna'nın doğusunda düştü, kazada 170 kişi öldü. Caspian Havayolları 15 Temmuz 2009, İran Tahran-Erivan seferini yapan İranlı hava yolu şirketi Caspian Airlines'ın uçağı Kazvin bölgesinde düştü, 168 kişi öldü. Gol Transportes Aereos Havayolları, 1907 no.lu uçuş- 29 Eylül 2006 Brezilya hava yolu şirketi GOL'a ait bir Boeing 737 Amazon ormanlarına düştü, 155 kişi öldü. Spanair Havayolları, 5022 no.lu uçuş- 20 Ağustos 2008 İspanyol Havayolları şirketi Spanair'e ait bir uçak, Madrid havalimanından kalkışı sırasında düştü, 154 kişi öldü. Yemenia Havayolları, 626 no.lu uçuş- 30 Haziran 2009, Komor Adaları Yemen hava yolu şirketi Yemenia'ya ait bir Airbus A310 Moroni'den havalandıktan kısa süre sonra Komor Adaları açıklarında düştü. 153 kişinin öldüğü kazadan tek kurtulan 12 yaşındaki bir kız çocuktu. 3 Ocak 2004, Flash Air, 604 no'lu uçuş Boeing B-737 tipi yolcu uçağı pilotun kontrolünü kaybetmesi üzerine Mısır'ın Sharm el Şeyh şehri açıklarında Kızıldeniz'e çakıldı. Uçaktaki 148 kişinin tamamı hayatını kaybetti. 25 Eylül 1978, Pacific Southwest Havayolları, 182 no'lu uçuş Pasifik Havayolları uçağı inişe geçtiği sırada yükselmekte olan Cessna tipi küçük uçakla havada çarpıştı. Kazada havaalanındaki kule çalışanlarının uçak pilotunu eksik bilgilendirmelerinin büyük etkisi oldu. Pasifik Havayolları uçağında bulunan 135 kişi, Cessna'daki 2 kişi ve yerde bulunan yedi kişi hayatını kaybetti. Sibirya Havayolları- 9 Temmuz 2006 Rusya'nın Sibir hava yolu şirketinin Airbus A310 tipi uçağı Sibirya'ya düştü, 124 kişi öldü. Kenya Havayolları, 507 no.lu uçuş- 5 Mayıs 2007 Kenya Airways'e ait bir uçak şiddetli fırtına nedeniyle Douala havalimanından kalkışından kısa süre sonra düştü, 114 kişi hayatını kaybetti. Armavia Havayolları, 967 no.lu uçuş — 3 Mayıs, 2006 Airbus A320-211 Rusya nın Soçi Havaalanına yaklaşırken birden radarda kaybolmuştur. Sonraları Karadeniz de uçak kalıntıları bulunmuştur. Uçakta 113 kişi yaşamını yitirmiştir. 5 Temmuz 1970, Kanada Havayolları, Toronto Toronto'ya inmek isterken pistten yaklaşık 60 fit yükseklikte uçağın hava deflektörlerinin açılmasıyla 4. motor devreden çıktı. Uçağın kanadı alev aldı, kaptan pilot devam etmeye çalışınca 3. motor da devreden çıktı ve uçak yere çakıldı. Uçakta bulunan 109 kişi hayatını kaybetti. 12 Mayıs 2010, Afrikiyah Havayolları Libya havayolu şirketi Afrikiyah'a ait Airbus A330-202 tipi bir uçak Libya'nın Trablusgarb havaalanında düştü. Uçakta bulunan 104 kişiden yalnızca 10 yaşındaki bir çocuk kurtuldu. 20 Mart 1969, Avion Havayolları, Louisiana Sisli havada iniş yapmaya çalışırken görüş alanının kısıtlı olmasından dolayı Kanawha County Havaalanı yakınlarında düştü. Uçaktaki 105 kişiden 100'ü hayatını kaybetti. Tupolev 154, 10 Nisan 2010, Rusya Polonya Devlet Başkanı Lech Kaczynski ile askeri ve siyasi üst düzey yöneticilerin bulunduğu Tupolev 154 tipi uçak Rusya'nın batısındaki Smolensk yakınlarında ormana düştü. Kazada Devlet Başkanı dahil 96 kişi öldü. 7 Temmuz 1962, Alitalia 771 no'lu uçuş 3.600 fit yükseklikte Hindistan'ın Bombay şehri yakınlarında bulunan bir tepeye düşen uçak, 94 kişinin ölümüne yol açmıştı. Uçak kazasının mürettebatın navigasyon cihazı kullanmaması olduğu belirtilmişti. Etiyopya Havayolları, 409 no.lu uçuş- 25 Ocak 2010, Lübnan Etiyopya havayolu şirketi Ethiopian Airlines'a ait bir Boeing 737 Beyrut havalimanından kalkışından birkaç dakika sonra denize çakıldı, 90 kişinin bulunduğu uçaktan kurtulan olmadı. Hindistan Havayolları, 605 no.lu uçuş — 14 Şubat, 1990 Airbus A320-231 Bangalore Havalimanı için son yaklaşma sırasında düştü. 88 yolcu ve 4 mürettebat yaşamını yitirdi.