Projeyle öğrencilerin sosyal, kültürel ve doğa bilinci açısından zenginleşmesi, aynı zamanda farklı bir çevreyle tanışarak ufuklarının genişlemesi hedefleniyor. Bu kapsamda düzenlenen etkinliklerde, öğrenciler hem keyifli vakit geçirdi hem de yeni bilgiler edindi.
Etkinliklerin ilk durağı Refahiye Gençlik Merkezi oldu. Burada öğrenciler için eğitici ve eğlenceli faaliyetler organize edildi. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, yeni arkadaşlıklar kurma imkânı buldular. Gençlik Merkezi'ndeki aktivitelerin ardından öğrenciler, doğa yürüyüşü için Akarsu Şelalesi'ne doğru yola çıktı. Şelalenin büyüleyici manzarası eşliğinde doğayı keşfeden öğrenciler, temiz havada yürüyüş yaparak hem eğlendiler hem de doğanın güzelliklerini deneyimleme fırsatı buldular. Bu tür etkinliklerin öğrencilerde çevre bilincinin artırılması açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı.
Etkinliklerin sonunda Refahiye Kaymakamı Halil İbrahim Köroğlu, öğrencilerle bir araya geldi. Çocukların mutluluğunu paylaşan Kaymakam Köroğlu, her bir öğrenciye hediyeler takdim ederek bu anlamlı günün anısını ölümsüzleştirdi. Öğrenciler, Kaymakam Köroğlu ve Refahiye İlçe Milli Eğitim Müdürü Bünyamin Yaver'e teşekkür ederek bu tür organizasyonların devam etmesini istediklerini belirttiler. "Okulun Yuvan Olsun" Projesi'nin temel amacı, öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimlerini desteklemek, okul ortamını bir yuva sıcaklığına dönüştürerek eğitim süreçlerini daha anlamlı hale getirmektir. Proje, aynı zamanda öğrencilerin yaşadıkları şehrin doğal güzelliklerini ve kültürel değerlerini tanımalarını sağlamayı da hedefliyor.
Refahiye'de gerçekleşen bu etkinlik, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal hayatta da aktif ve bilinçli bireyler olarak yetişmelerine katkı sunuyor. Elde edilen olumlu geri dönüşler ise projenin ne kadar yerinde bir adım olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Refahiye'de düzenlenen bu anlamlı etkinlik, eğitimde sosyal projelerin önemini bir kez daha ortaya koydu. Öğrencilerin mutluluk dolu yüzleri, bu tür projelerin devamının ne kadar gerekli olduğunun en somut göstergesi oldu.