Yıllık B2B turizm ticaret fuarı ve kongresinde Türkiye'nin, Avrupa, CIS, GCC ve iç pazar operatörleri, acenteleri ve sağlık kuruluşları, Türkiye'nin önde gelen otelleri, hizmet, teknoloji üreticileri ve Hosted Buyer katılımı ile kurumsal seyahati de kapsayan 500'ün üzerinde katılımcı marka yer alacak. ATF23 destinasyonlar, havayolları ve havalimanları, oteller ve tatil köyleri, tema parkları ve turistik yerler, tur operatörleri, DMC'ler, kruvaziyer hatları, spalar, mekanlar, diğer toplantı tesisleri ve seyahat teknolojisi şirketleri dahil olmak üzere turizm endüstrisinin her sektöründen katılımcıları ağırlıyor. Antalya Turizm Fuarı'nda seyahat ticareti endüstrisinin yeni ortaklıklar kurması ve bölgedeki en önemli oyuncularla mevcut iş ilişkilerini güçlendirmesi hedefleniyor.
'TURİZM MEMLEKET MESELESİ'
Fuarın açılışı dolayısı ile basın toplantısı düzenleyen Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral, turizmi bir memleket meselesi olarak gördüğünü ifade ederek, "Bu düşünceyle renklerimizi seçerken kırmızı ve beyazı seçtik. Logomuzdaki kalp ile memleket aşkımızı ortaya koyduk. Bu sene ATF23 logomuza ay ve yıldızı da ekledik. Bu logoyla yaptığımız yazışmalar ile dünyanın her yerine taşıdık ay-yıldızımızı. Türk turizminin konaklama sektörüyle ilgili bir araştırma yapıp onu Yüzüncü Yıl Kitimiz içerisinde yayımladık. Neredeyse 40 yıllık turizm tarihinden bahsediyorum. Yakın hedefimiz dünyayı Türk turizm profesyonelinin ayağına getirebilmek. İleri hedefimiz ise Türk turizmcisinin bu çözümcü yaklaşımını dünyanın farklı yerlerine de taşımak. Buralarda da Türk turizmi öncelikli çözümler üretmek, aynı zamanda dünya turizmiyle ilgili fikirler de üretebildiğimizi tüm dünyaya göstermek istiyoruz" dedi.
'25 BİN KATILIMCI HEDEFLİYORUZ'
Fuarın 5'incisini gerçekleştirdiklerini belirten Meral ,"Bu buluşmamızın içerisinde birçok etken yaşadık. Çok sancılı bir dönemde gerçekleştiriyoruz. Hiç yılmadan yolumuza devam ediyoruz. Turizm sektörünün gurur duyacağı bir marka olduk, bunu hepimizin belirtmesi gerekiyor. ATF, Türkiye turizm sektörü için bütün pazarların bulunduğu dünyadaki tek fuardır. Bütün pazarları bir araya getirmiş bir fuar düzenliyoruz, Türkiye pazarı için bunun başka örneği yok. Türkiye adına dünyadaki tek fuardır, 300'e yakın katılımcı stantları ile birlikte 600 üzerinde turizm paydaşı olan marka katılıyor. 25 bin metrekarede 25 bin katılımcı hedefliyoruz" sözlerine yer verdi.
Meral ayrıca "Fuar kapsamında 2 bin tane acenteyi davet ederek Antalya'da ağırlıyoruz. Filistin ve İsrail arasında devam eden savaşın turizmi en az şekilde etkilemesi için çalışıyoruz.. Bizim Ortadoğu'dan 500 acente ağırlamak üzere bir hazırlığımız var. Buradan ister istemez biraz etkilendik, uçakların iptal olduğunu görüyoruz. 2 bin tane acenteyi davet ederek Antalya'da ağırlıyoruz. 4 gündür listeleri tekrar tekrar yeniliyoruz. Savaşın etkisi ister istemez oldu" ifadelerini kullandı.
'TÜM KATILIMCILARA TÜRK BAYRAĞI HEDİYE EDECEĞİZ'
Antalya Turizm Fuarı Kurucusu Selçuk Meral, 35 ülkeden ziyaretçi beklediklerini söyledi. Cumhuriyetimizin 100'uncu yılı dolayısıyla tüm katılımcılarımıza Türk bayrağı hediye edeceklerini de belirten Meral, "Türk insanı daha kolay tatile çıkabilmelidir. İç pazarı çok önemsiyoruz, biz kendi adımıza üzerimize düşeni yapıyoruz. Türkiye'nin urun kalitesi yurt dışından daha iyidir. Sadece ekonomik şartlar değil insanımız dünyayı da gezmek istiyor. Ucuz hayat dönemi bitti, hayat ucuzlamadığı surece tatil de ucuzlamayacaktır. Hem nicelik hem de nitelik olarak büyüdüğümüz bir sezon olacak" diye konuştu.