APara'da yayımlanan KOBİ platformu programında kargo ve kurye sektörü masaya yatırıldı. Şafak Tükle'nin sunduğu programa katılan Türkiye Kargo Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği Başkanı ve Yurtiçi Kargo CEO'su Fatih Önyol, pandemi nedeniyle son iki yılda kargo sektörünün ciddi oranda büyüdüğünü, bunun yüzde 20'sinin ise e-ticaretten geldiğini kaydetti. Önyol, "Geçtiğimiz yıl 3.4 milyar TL'lik e-ticaret kargosu taşındı. 2022 yılı için beklenti 4 milyar TL'nin üzerinde. İlk beş aya baktığımızda kampanyaların da etkisiyle e-ticaret sektörü bu rakamı yakalayacak diye düşünüyoruz. Şu anda kargo sektörü de bu büyümenin çok daha üzerindeki bir hacmi taşıyabilecek boyutlara geldi" diye konuştu.
Kargo sektöründe cironun yüzde 20'si e-ticaretten | Video
UYUM İÇİNDELER
Kargo ve e-ticaret sektörünün uyum içinde büyüdüğünü anlatan Önyol, şunları kaydetti: "Sektörler birbirlerini büyütüyor. E-ticaretin büyümesi ve ticaretin gelişmesi için kargo sektörünün olması lazım. Birçok ülkeye baktığımız zaman ticaret ve e-ticaret büyüyemiyor. Çünkü güçlü bir kargo ağları yok. Türkiye'deki güçlü kargo ağı sayesinde hızlı bir e-ticaret büyümesi oldu. Hızlı e-ticaret büyümesine de sektör tekrar ciddi yatırımlar yaparak cevap verdi. Birbirini iterek büyüten bir sektör"
AVRUPA'YI YAKALADIK
Sektörde daha çok büyümek için teknolojiye yatırım yapmak gerektiğini kaydeden Önyol, şöyle devam etti: "Sektör teknolojiye yatırım yapıyor. Özellikle de otomasyon sistemlerine... Otomasyon sistemlerinde Türkiye'de şu an hem üreticiler hem de sektörün kullandığı sistemlerde Avrupa'yı yakalamış durumdayız. Türkiye Avrupa'da ilk üçe girecek otomasyon sistemleri yaptı. Özellikle elektrikli araçlar çok önem arz ediyor. Bu araçlar dünyada ve Türkiye'de gelişiyor ama biz bu alandaki yatırımda ilkler arasındayız."