McDonald's, Messenger chatbot'u üzerinden sipariş verip ödeme yapma imkanını Masterpass dijital ödeme teknolojisi entegrasyonu ile dünyada ilk kez Türkiye'de müşterilerine sundu. Mastercard,öncü hızlı servis restoranı markası McDonald's ile iş birliğini 4-6 Haziran'da Amsterdam'da gerçekleşen Money 20/20'de duyurdu.
Böylece McDonald's severler artık Messenger chatbot'u üzerinden yemek siparişlerini verme imkanına kavuşurken, ödemelerini ise Masterpass ile sadece bir tıkla ya da SMS ile onaylayarak güvenli ve hızlı bir şekilde yapabilecek.
MASTERPASS GÜVENCESİYLE MCDONALD'S CHATBOT UYGULAMASI DÜNYADA BİR İLK
CHATBOT ÜZERİNDEN KONUŞARAK ALIŞVERİŞ
Mastercard, konuşarak alışveriş üzerine Future Agenda ile iş birliği içinde yaptığı araştırmasıyla chat'leşerek alışveriş yapmanın fırsatlarını ve zorluklarını ortaya koydu.
Rapora göre tüketiciler, alışverişte kolaylığı her şeyden önde tutuyor ve beklentilerini karşıladığı sürece chatbot üzerinden konuşarak alışverişi rahatlıkla benimsiyor. Araştırma, ABD'li tüketicilerin %87'sinin ses ve metin ara yüzlerinin farkında olduğunu ve %66'sının bunları geçmişte kullandığını gösteriyor. AB ülkelerinde ise her 5 tüketiciden 1'i şimdiden ses veya metin ara yüzlerini kullanarak alışveriş yaptığını söylüyor.