Ticaret Bakanı Ömer Bolat, deprem bölgesindeki esnafın yeniden ayağa kaldırılması için 'E-Birliktelik Kampanyası' başlattıklarını açıkladı. Bakan Bolat, 20 dijital platformun destek verdiği kampanya çerçevesinde deprem bölgesine 1 ila 3 ay komisyonsuz ya da düşük komisyonlu satış desteği verileceğini ayrıca e-ticarete ilişkin altyapı, reklam, pazarlama ve platformda görünürlük desteği verileceğini kaydetti. Bakan Bolat, "Depremin ardından 75 işletmenin katılım sağladığı yardımlaşma seferberliği kapsamında toplamda 397 milyon 76 bin TL değerinde 4 milyon 716 bin 579 adet ürünün e-ticaret platformları aracılığıyla satışı sağlandı" dedi.
ESNAF AYAĞA KALDIRILACAK
Bu yıl da Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) ortak girişimleri ile yine depremden etkilenen 11 ildeki esnafa destek olmak amacıyla "Elektronik Ticaretle Birlikte Çok Daha İyiye" Kampanyası'nı başlattıklarını açıklayan Bolat, "E-Birliktelik kampanyamız ile öncelikli olarak, deprem bölgesinde yer alan, ancak daha önce e-ticaret faaliyetinde bulunmayan esnaf ve tacirlerimize, kampanyaya katılım sağlayan e-ticaret şirketleri çeşitli desteklerden yararlanacak" diye konuştu. Bolat, ihtiyaç sahibi ailelere kampanyaya katılım sağlayan işletmelerce yapılacak olan gıda paketi yardımlarının yanı sıra, vatandaşların da gıda paketlerini pazaryerlerinden satın alarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması yönünde katkıları olabileceğini belirtti. E-Birliktelik Kampanyası'na Hepsiburada, Trendyol, PttAVM, Akakçe, Amazon, Armut, Askon Dizayn Center, Migros, Enuygun, Getir, İlab, Azall, Facebook, Letgo, Obilet, Sahibinden, Ticimax, Vodafone, Turkcell, Yemeksepeti şirketleri katıldı.