Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı İstanbul'a nefes aldıracak bir projeye daha imza attı. İstanbul'un tarihi yardımadasında bulunan Sirkeci'den Kazlıçeşme'ye kadar uzanacak yeni raylı sistem ilk kez bugün görücüye çıktı. Tam 8 istasyondan oluşması plananan Sirkeci-Kazlıçeşme Yeni Raylı Sistem'e dair önemli bilgilendirmelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu: "Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projemiz de Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl bulunan 8,5 kilometrelik bir raylı sistem hattının; yaya odaklı, çevreye duyarlı bir şekilde yeniden canlandırılması çalışmasıdır."
74 BİN METREKARE YENİ YEŞİL ALAN
Proje kapsamında İstanbul'a ve İstanbullulara 74 bin metrekarelik yeni yeşil alan kazandırılacağını belirten Karaismailoğlu "Projemiz 7,5 kilometrelik bisiklet ve 6,5 kilometrelik yaya yolu ile 10 bin 120 metrekarelik meydan ve rekreasyon alanları ve 6 bin metrekarelik kapalı sosyal ve kültürel alanı ile İstanbulumuzun değerine değer katacak çok önemli bir projedir. Bunun yanında projemizde; 27 adet sanat yapısı, 9 adet yaya ve 12 adet karayolu geçidi ile 3 adet yaya ve 1 adet de karayolu üst geçidi bulunacaktır" diye konuştu.
TASARRUF HEDEFİ 786 MİLYON EURO
Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı'nın "yaya odaklı" yeni nesil bir ulaşım projesi olduğuna vurgu yapan Bakan Karaismailoğlu "2023 yılının ilk çeyreğinde tamamlayarak İstanbulluların hizmetine sunmayı hedeflediğimiz bu projemiz ile ciddi ekonomik tasarruflar da sağlayacağız. Şöyle ki; Projenin tamamlanmasıyla birlikte 2023-2053 yılları arasındaki 30 yıllık süreçte; Karayolu bakım ve işletme açısından 425 milyon avro, çevreye olan etkilerin azalmalarından dolayı 117 milyon avro ve zaman kazancı olarak da yaklaşık 243 milyon euro olmak üzere; toplamda 786 milyon euro üzerinde tasarruf sağlayacağız" ifadelerini kullandı.
RAYLI SİSTEM 345 KM'YE ULAŞACAK
Sirkeci-Kazlıçeşme Hattı'nın yanı sıra 6 raylı sistem projesinin de son hızla devam ettiğine dikkat çeken Karaismailoğlu: İstanbul'da da 7 hatta raylı sistem yapım çalışmalarımız yoğun bir şekilde sürüyor. Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp- İstanbul Havalimanı Metrosu, Küçükçekmece Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu, Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı)Metrosu, Başakşehir-Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metrosu, Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Metrosu ve bugün lansmanını yaptığımız, Kazılçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon projesidir. Bu 7 projenin toplam uzunluğu, 103,3 kilometredir. Projelerimiz tamamlandığında, İstanbul'un raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye yükselecek.
EMEK HIRSIZLIĞINA MÜSAADE YOK
Muhalefetin, yurda büyük değer katan önemli projelere karşı çıktığını belirten Karaismailoğlu şunları kaydetti: Muhalefetin ne dediğine kulak asmadan, polemiğe girmeden, eser siyasetimizden ödün vermeden milletimiz için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. İstanbul'un ve İstanbullular'ın sorunlarına çare olmak üzere enerjimizi harcamaya devam edeceğiz. Üstlerine vazife olan işleri yapmayıp, yapımı devam eden metro inşaatı üzerine hafriyat dökenlerin emek hırsızlığına da müsaade etmeyeceğiz. Bu zihniyetin en iyi yaptığı şey karşı çıkmak! Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne; Marmaray'a, Avrasya Tüneli'ne, İstanbul Havalimanı'na, Osmangazi Köprüsü'ne "istemezdik" dediler. İzmir Otoyolu'na, Kuzey Marmara Otoyolu'na ve tabii 1915 Çanakkale Köprüsü'ne de karşı çıktılar. Bu gayri ciddi ve kısa vadeli zihniyetleri dikkate almadık. Devlet aklıyla yolumuza devam ettik. Neticede bu eserler halkımızın günlük yaşantısına hız getirdi, tasarruf getirdi, konfor getirdi.
TCDD DÜNYADA İLK 10'DA
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) Avrupa'da 6'ıncı dünyada ise 8'inci Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi olduğunu belirten Karaismailoğlu "Ülke genelindeki şehirlerarası demiryolu işletmeciliğindeki başarılarımızı aynı şekilde kent içi raylı sistemlerde de sürdürüyoruz.Türkiye genelinde 12 ilimizde uzunluğu 812 kilometreyi bulan kent içi raylı sistemin 312 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapıldı. Bakanlığımızın yapıp hizmete açtığı raylı sistemlerde günlük 6,5 milyon, yıllık 2 milyar 393 milyon yolcu taşınıyor. Hizmete sunduğumuz projelerimizle, halkımızı trafik çilesinden kurtardığımız, iişlerine, ailelerine güvenle ve konforla ulaşmalarını sağladığımız için büyük mutluluk duyuyoruz. İstanbul'un yanında, Bursa, Ankara, Kocaeli, Konya, Kayseri ve Gaziantep'te, 14 ayrı hatta, 185 kilometrelik raylı sisteminyapımına devam ediyoruz" dedi.
DEĞERİNE DEĞER KATACAK
Yeni hattın lansmanında söz alan Fatih Belediye Başkanı Ergün Turan "Bugün de İstanbul için,özellikle de belediye başkanlığını yapma şerefine sahip olduğum ve Tarihî Yarımada'yı kapsayan Fatih için, önemli ve heyecan verici bir projenin, "Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi"nin ilk adımları atılıyor. Bu projeyle birlikte Sirkeci ve çevresi, bir turizm ve ticaret bölgesi olarak yeniden şekillenecek. Sergi salonları, müze ve kütüphaneler, dinlenme ve yürüyüş alanlarıyla canlılık kazanacak. Daha da önemlisi Fatih; Marmara kıyı şeridi hattında, sur içini boylu boyunca kat eden, yenilenmiş bir demiryolu ulaşım hattına sahip olacak. Marmaray'la entegre şekilde çalışacak bu hat üzerinde, Yeni teknolojiyle sonatılmış trenler çalışacak. Yine bu hattın paralelinde, sahil boyunca yaya ve bisiklet parkurları, sosyal alanlar, parklar yapılacak. Böylece: Cankurtaran, Kumkapı, Yenikapı, Cerrahpaşa, Kocamustafapaşa ve Yedikule semtlerimizin, sahille bağlantısı güçlendirilecek" ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, gerçekleştirilen lansmanın ardından projede ilk kazmanın vurulduğu alana inerek incelemelerde bulundu.