Normalleşme sürecini takiben mayısta bir bölümü, haziranda ise tamamı açılan mağazalar, 21 Haziran'da kutlanacak Babalar Günü için kolları sıvadı. Hali hazırda indirimle açılan mağazalarda Babalar Günü için hazırlanan kampanya ve paketlerle sektör geçen yılın babalar günü cirolarının yüzde 60-80'ini şimdiden yakaladı.
ADETTE GEÇEN YILI GEÇTIK
D'S Damat ve Damat-Tween markalarının çatı kuruluşu Orka Holding'in Genel Koordinatörü Osman Arar, online tarafta giyimin yanı sıra parfüm ve aksesuvarda da yüzde 70'e varan indirimler yaptıklarını söyledi. Bununla birlikte geçen yılın rakamlarını yakalamayı öngördüklerini dile getiren Arar, "Dünyanın en değerli markası 'baba' diye bir kampanya başlattık. Cazip indirimler de sunduk. Enflasyonu da tetiklememek adına fiyatları artırmadık. Adet olarak geçen yılın yüzde 30 üzerinde gidiyor satışlar. İnsanlar mağazaya bir daha gelemem belki deyip 1 alacakken, 2-3 adet satın alıyor" diye konuştu.
GÖMLEK 1. SIRADA
Erkek giyim markası Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem de, "Hem online hem de fiziki mağazalarda net yüzde 50 indirime ek olarak ikinci üründe yüzde 50 indirim kampanyası başlattık. Bu da ciddi bir fiyat avantajı anlamına geliyor. Haftasonu itibarıyla hareketlenme başladı" dedi. Sepet ortalamasının 250-275 lira arasında değiştiğini dile getiren Suerdem, en çok satılanlar arasında ilk sırada gömlek ikinci sırada ise tişört olduğunu söyledi. Mağazaların açılmasıyla birlikte alışverişlerin internetten mağazalaqra kaydığını dile getiren Suerdem, "Online'daki satışlar da hız kesmedi. İki kanal birbirini besliyor. Satışlar gayet iyi gidiyor. Geçen yılki Babalar Günü cirolarının yüzde 80'ini yakalarız" ifadelerini kullandı.
KADINLAR EŞLERIYLE AYNI GIYINIYOR
AVVA'NIN Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik, haziranın erkek giyiminde en değerli aylardan biri olduğunu ve fiziki mağaza satışlarında geçen yılın yüzde 60'ını yakaladıklarını söyledi. Sepet ortalamasının ortalama 300 lira olduğunun altını çizen Atik, baba-oğul konseptinden sonra kadınların eşleriyle aynı gömlek ve tişörtleri satın almaya başladığını söyledi
SATIŞLAR 3 KAT ARTT
TEKNOSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, haftasonu satışların hareketlendiğini en çok traş makineleri, saç ve sakal bakım kitleri gibi ürün gruplarının satıldığını söyledi. Akıllı telefonlar ile tabletlerin de yüksek talep gördüğünü belirten Gürcan, pandemi öncesine göre online satışların üç kat arttığını, mağaza ziyaretlerinin de sıklaştığını, satışlarda ise bir önceki yıla göre yüzde 30 artış yakalamayı öngördüklerini ifade etti.