Ülkemizde corona virüs salgınına yönelik önlem ve tedbirler alınmaya devam ederken bu noktada en dikkat çeken uygulamalardan bir tanesi Açık Kapı yardım başvurusu projesi oldu. İçişleri Bakanlığı'nın 2017 yılında kurduğu proje vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Uygulamanın başvuru ekranı sayesinde en üst düzeyde iletişim kurulacak, vatandaşların talepleri hızlı ve kolay bir şekilde alınacak. Aynı zamanda başvuru sonuçları ve sorgulama ekranı da buradan görüntülenebilecek. Hal böyle olunca vatandaşlar internet üzerinden uygulama ile ilgili araştırmalar yapmaya başladılar. Buna göre; açık kapı yardım başvuru ekranına ve sonuçları ile ilgili detaylara haberimizin içerisinden ulaşabilirsiniz. E-Devlet ile açık kapı başvuru takibi yap!
"Açık Kapı" birimleri aracılığıyla "sosyal yardım yapılmıyor" uyarısı
- Dijital ortam ile valilik ve kaymakamlıklar bünyesinde hizmet veren "Açık Kapı" birimleri aracılığıyla sosyal yardım ve sosyal destek ödemesi yapıldığına yönelik paylaşımların gerçeği yansıtmadığı bildirildi
Vatandaşla en üst düzeyde iletişim kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı şekilde alınarak takip edilip sonuçlandırılması amacıyla dijital ortam ile valilik ve kaymakamlıklarda oluşturulan "Açık Kapı" birimlerince sosyal yardım ya da sosyal destek ödemesi yapılmadığı bildirildi.
Edinilen bilgiye göre, "Açık Kapı'ya başvuru üzerine emekli ve 1000 lira yardım alanlar hariç tüm vatandaşlara 400 lira, çocuklara da 100 lira bayram harçlığı verileceğine ilişkin sosyal medya paylaşımların ardından çok sayıda vatandaşın "Açık Kapı" birimlerine başvuru yaptığı belirtildi.
Bu yöndeki paylaşımların gerçeği yansıtmadığı ve "Açık Kapı" birimleri aracılığıyla sosyal yardım dağıtımı ile sosyal destek ödemesi yapılmadığı ifade edildi.
Açık Kapı birimleri sadece valilikler ve kaymakamlıklar aracılığıyla sunulan kamusal hizmetlerle ilgili gerekli danışma ve yönlendirmeyi gerçekleştiriyor.
Vatandaşların taleplerini yazılı iletebildiği, başvurularının süreç ve sonuç bilgilerini de kısa mesajla alabildiği "Açık Kapı" birimleri, 81 il ve 161 ilçede oluşturulan birimler ile valilik ve kaymakamlıkların internet siteleri ya da e-Devlet üzerinden hizmet veriyor.