Son dakika haberleri... Türkiye, corona virüsü karşısında aldığı tedbirler ile en çok öne çıkan ülkelerden birisi oldu. Bu noktada, İçişleri Bakanlığı'nın 2017'de kurduğu ve şu anda da aktif olarak erişime sunulan Açık Kapı sosyal yardım projesi de bunun en dikkat çeken örneklerinden birisi durumunda. Açık Kapı başvuru ekranı ile vatandaşlar valiliklere taleplerini hızlı ve kolay bir şekilde iletebiliyor. Öte yandan, başvuru sonuçları sorgulama işlemleri de buradan görüntülenebiliyor. Bu noktada, Açık Kapı sosyal yardım başvuru ekranı ve sonuçları hakkındaki araştırmalar da artış gösterdi. Adım adım Açık Kapı sosyal yardım başvurusu için haberimizden bilgi edinebilirsiniz.
Açık Kapı uygulaması, İçişleri Bakanlığı tarafından ihtiyacı olan vatandaşların taleplerini yerine getirmek için oluşturulmuştur. Özellikle corona virüs salgınının pek çok vatandaşın maddi durumunu engellemesi, uygulamaya olan talebi arttırmıştır.
Haberimizin ilerleyen sayfalarından, son dakika detayları ile İçişleri Bakanlığı'nın bu sosyal yardım projesi hakkında bilgi edinebilir 'Açık Kapı sosyal yardım parası başvurusu nasıl yapılır, sonuçları ne zaman açıklanacak ve kimlere verilecek?' sorularının cevabını bulabilirsiniz.
İşte, 10 Nisan E Devlet ile Açık Kapı projesi başvuru ekranı, şartları ve tüm her şey!
AÇIK KAPI PROJESİ HAKKINDA
Açık Kapı projesi ile vatandaşın valiliklere olan taleplerinin elektronik ortamda kayıt, takip ve sonuçlandırılma işlemleri gerçekleştirilmektedir. Uygulama sayesinde vatandaşlar, 17 başlık ve 322 konudan seçtikleri taleplerini doğrudan valilik bünyesinde oluşturulan Açık Kapı Masalarına iletebilmektedir. Talepler, geliştirilen internet uygulaması ve Açık Kapı Mobil uygulaması ile yapılabilmektedir. Uyuşturucu ile etkin mücadele amacıyla EGM, Jandarma ve Sahil Güvenlik Komutanlığı'ndan toplanan veriler belirlenen vaka durumlarına göre proje üzerinden raporlanmaktadır.
81 il valiliğinde ve Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde toplamda 48 merkez ilçe kaymakamlığında, tasarlanmış olan çalışma konseptine uygun olarak Açık Kapı Birimleri oluşturulmuştur. Valiliklerde 5, kaymakamlıklarda 3 personel görevlendirilmiştir. Açık Kapı Birimlerine yüz yüze, web sitesi ya da mobil uygulama üzerinden başvuru yapılabilmektedir. Başvurular elektronik sisteme kaydedilmekte ve ilgili birimlere yönlendirilmekte, vatandaşa "Müracaatınızdan dolayı Valilik olarak teşekkür ederiz." bildirimi ile anında mesajla dönüş yapılmaktadır. 7 iş günü içerisinde talep sonuçlandırılmaktadır. Vatandaş sürecin her aşamasını, başvuru numarasıyla internet üzerinden ve mobil telefonuyla takip edebilmektedir.
E DEVLET GİRİŞ EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ
ACİKKAPİ.GOV.TR YARDIM BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Açık Kapı projesi, vatandaşla en üst düzeyde iletişimin kurulması, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınarak takip edilmesi ve sonuçlandırılması amacıyla oluşturulmuştur. Açık Kapı projesi ile vatandaşın valiliklere olan taleplerinin elektronik ortamda kayıt, takip ve sonuçlandırılma işlemleri gerçekleştirilmektedir. Uygulama sayesinde vatandaşlar, 17 başlık ve 322 konudan seçtikleri taleplerini doğrudan valilik bünyesinde oluşturulan Açık Kapı Masalarına iletebilmektedir. Talepler, geliştirilen internet uygulaması ve Açık Kapı Mobil uygulaması ile yapılabilmektedir. Uyuşturucu ile etkin mücadele amacıyla EGM, Jandarma ve Sahil Güvenlik Komutanlığı'ndan toplanan veriler belirlenen vaka durumlarına göre proje üzerinden raporlanmaktadır.
"İçişleri Bakanlığı emekli ve 1000 TL yardım alan vatandaşlar hariç geri kalan vatandaşlara sigortalı veya sigortasız olduğuna bakılmaksızın 400 TL ve çocuklar için 100 TL bayram harçlığı verilecek. www.açıkkapi.gov.tr adresinden başvuru yapmanız gerekiyor. Hizmet başlığına Valilik Hizmetleri" hizmet alt başlığına "Diğer" açıklama kısmına "para yardımı" yazıp başvuru yapabilirsiniz." haberinin asılsız olduğunu açıkladı.