Son dönemde döviz kurunun dengesiz bir seyir halinde olması, ülkemizde üretilen ya da ithal edilen birçok ürünün maliyetini artırdı. Hal böyle olunca firmalar da çeşitli ürünlerine zam politikası uygulamak zorunda kaldı. Pek çok firma zam yapmama veya daha düşük oranda zam yaparak kazancını bir kenara itme yolunu tercih etse de bazı firmalar ürünlerin maliyetlerinin çok üründe zamlar yaptı. Döviz kurundaki artışı bahane ederek ürünlerinde ciddi oranda fiyat artışı yapan firmaların bu uygulamasının hukuk dışı olduğunun belirlenmesi için denetleme yapılıyor. Bu şekilde haksız fiyat artışı politikası uygulayan pek çok firma tespit edilerek bu firmalara cezai yaptırım uygulandı. Eğer siz de bu şekilde fahiş oranda ürün zammı yaptığını düşündüğünüz bir firmayı şikayet etmek istiyorsanız ne yapmalısınız?
HAKSIZ FİYAT ARTIŞI YAPAN FİRMALAR NEREYE ŞİKAYET EDİLİR?
81 ilin tamamında, Ticaret Bakanlığı tarafından haksız fiyat artışı yapan firmaların tespit edilerek cezai yaptırımlar uygulanması üzere komisyonlar kuruldu. Bu şekilde fahiş oranlarda zam yaparak haksız kazanç elde ettiği düşünülen firmalar ALO 175 Tüketici Danışma Hattı'na şikayet edilebilir. Bununla birlikte söz konusu firmaların CİMER şikayet hattı üzerinden de yetkililere iletilmesi mümkün. Tüm bunların yanı sıra bakanlık tarafından konuyla ilgili olarak mobil uygulama geliştirildi. Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi (HFA-Bildirim) adıyla hizmete alınan mobil uygulama aracılığıyla da şikayetlerin yetkili mercilere iletilmesi mümkün. Yapılan şikayet başvurusuna ilişkin süreç de yine aynı şekilde mobil uygulama üzerinden takip edilebiliyor.