Son 34 yılda turist sayısını 20 kat artıran Türk turizm sektörü, 'birlikten kuvvet doğar' sözünün en somut göstergesi haline geldi. Sektör paydaşlarının güçlü bir işbirliği yaptığı sektör, 2018'de yarattığı ekonomik değerle Türkiye'nin dış ticaret açığının yüzde 45'ini tek başına kapattı. Türk turizm sektörünün çatı kuruluşlarından olan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği'nin (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, Türkiye'nin gurbetçi vatandaşlarla birlikte 2018'de 46 milyon kişiyi ağırladığını belirterek, "2019'a güzel bir başlangıç yaptık. Bu yılın sonunda 2018'e göre yüzde 20'nin üzerinde bir büyüme ile 50 milyona yakın ziyaretçi sayısına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
HEDEF 12 AYA YAYMAK
TÜRSAB'ın kültür, golf, kruvaziyer, kongre, kış, inanç, gastronomi, sağlık gibi turizm çeşitleriyle ülke turizmini 12 aya yaymayı hedeflediğini anlatan Bağlıkaya, "Bu kapsamda seyahat acentalarına yönelik ülkemiz içinde info turlar düzenledik. Yerli turistin kültür turlarına katılımını artırmak için çalışıyoruz. Tarihin sıfır noktası olarak kabul gören Göbeklitepe'yi ön plana çıkararak Güneydoğu Anadolu'ya yurtdışından daha çok turist getirmek için de tanıtım faaliyetlerimiz sürüyor" diye konuştu.
PARA ÇIKIŞI YOK
Türkiye Otelciler Birliği (TÜ- ROB) Başkanı Müberra Eresin de, Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak yegane ve birincil sektörün turizm olduğunu belirtti. "Turizm sektörü birçok ekonomik katkı sağlamakla birlikte en önemli özelliği bütün know-how'ın, bütün kullanılan ürünlerin, malzemelerin, insan gücünün tamamının Türkiye'den sağlanmasıdır" diyen Eresin, "Yurtdışına hiçbir parasal çıkışı yok. İnsan gücü olmadan çalışma imkânı olmayan bir sektör. Yani istihdama en büyük katkıyı sağlayacak sektör turizm sektörüdür" ifadelerini kullandı. Eresin, TÜROB'un yıllardır şehir otelleri için, güncel konuları takip eden, sorunları otellerle birlikte izleyip çözüp gerekli desteği vermeye çalışan bir STK olduğunu kaydetti.
DÜNYAYI DOLAŞIYOR
Eresin, sözlerine şöyle devam etti: "Türk turizminin gelişmesi için üzerimize düşen her şeyi yapmaya çalışıyoruz. Üyelerimizin faydasına olacak çalışmaların yanı sıra dünyanın dört bir yanında uluslararası etkinliklere katılıyor, fuarlarda temaslarda bulunuyoruz. Ayrıca çeşitli ülke worksopları düzenliyor ve olumlu sonuçlar alıyoruz. Geçen yıl ekim ayında Ukrayna pazarı için Kiev'de oldukça başarılı bir workshop gerçekleştirdik. Aralık ayında yine bakanlığımız destekleriyle Odessa'da ikinci bir workshop düzenledik. Bu tip etkinliklerin çok faydalı olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla benzer organizasyonları Balkanlar, Çin ve Rusya'da planlıyoruz."
Turizme en fazla yer veren yayınlardan
TÜROB Başkanı Müberra Eresin, SABAH'ın 34'üncü yaşını kutlayarak, "SABAH gazetesi turizm sektörüne en fazla yer veren yayınlardan biridir. Özellikle sektörümüzle ilgili yaptığı yayınlarla turizm sektörünün gündemde kalmasına büyük katkı sağlıyor. SABAH'a teşekkür ediyoruz" dedi
Sektöre özel önem veriyor
TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, "SABAH, turizme dair haberlere sayfalarında yer vererek sektörümüze verdiği önem ve değeri gösteriyor. Aynı şekilde turizme özel çalışmalar ve seyahat ekleri hazırlayarak sektörümüzün yurtiçi ve yurtdışında gelişimine katkı sağlıyor. Bu yaklaşımından dolayı sektörüm adına Sabah Gazetesi'ne teşekkür ediyor, kuruluşunun 34'üncü yılını kutluyorum" dedi.