2019'da turist sayısında beklenen rekor artışın etkisiyle özellikle resort otellerin yerli turist kapasitesini yüzde 25'lerden 15'e düşürmesinin ardından iç pazara hizmet veren tur operatörleri alternatif geliştirmeye başladı. Otellerin yerli turiste yönelik kapasitesini daraltmasına rağmen 2019'da kişi sayısında yüzde 15 büyüyerek 1.1 milyon kişiyi tatile çıkarmayı hedeflediklerini belirten Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, bu hedefe tamamlanan teknoloji yatırımları ve turlarda yapacakları çeşitlilikle ulaşacaklarını vurguladı.
CİRODA % 35 ARTIŞ HEDEFİ
2018'de kişi sayısında yüzde 15, ciroda ise yüzde 25 artış yakaladıklarını belirten Vardar, "Bu yıl kişi sayısında yüzde 15, ciroda yüzde 35 artış yakalamayı hedefliyoruz. Kıbrıs ve kültür turlarında yüzde 100 büyüme planlıyoruz. Türkiye'deki 40 şehirden tur düzenleyeceğiz" dedi. Tatilin bir lüks değil ihtiyaç olduğunun altını çizen Vardar, "Ancak artan turist sayısı nedeniyle iç pazarda bir daralma yaşanıyor. Bu nedenle sektör temsilcilerinin Turizm Bakanlığı ile bir araya gelerek yerli turist için özel bir kapasite belirlenip uygun fiyata tatil yapması sağlanmalı" diye konuştu. 2019'da Ege'de fiyatların yüzde 35, Akdeniz'de ise yüzde 45 arttığını belirten Vardar, "Bu fiyat artışları ilerleyen aylarda yüzde 60'ları bulabilir. Tüketicilerin bir an önce tatilini almasında fayda var çünkü bu yıl erken rezervasyon nisanda bitecek. Taksit sayısının 9'a çıkarılması alım gücünü yükseltecek" dedi.
GÜVENİN GÖSTERGESİ
GOLDMAN SACHS'IN Jolly Tur'a yaptığı yeni yatırımla ilgili de bilgi veren Vardar, "İki yıl önce yüzde 11'lik hisse alan Goldman Sachs bu hisse oranını yeni yatırımla yüzde 25'e çıkardı. Bu yatırım sadece bizim için değil Türk turizmine ve Türkiye'ye olan güvenin göstergesidir" ifadelerini kullandı. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar da, 3 yıl önce yatırımına başladıkları teknoloji şirketi Gordion hakkında bilgi verdi. 2018'de teknolojik entegrasyonu tamamladıklarını aktaran Vardar, 2019'da ise bunun meyvelerini toplayacaklarını vurguladı. Gordion'un CEO'su Erhan Çelik ise, "Gordion'un ürünü Gordios, eski iş modellerine meydan okuyarak geleceğin ürünlerini yaratmak isteyen bir teknoloji şirketi. Gordios ile globale teknoloji satan bir şirket olacağız" dedi.
YENI DÖNEME YENI LOGO
JOLLY Tur yeni dönem için logosunu da yeniledi. 6 farklı logoyu 320 bin kişinin beğenisine sunan şirket, en beğenilen yeni logolarıyla yola devam kararı aldı. Jolly'nin yeni tanıtımında Mete Vardar'ın küçük kızı Ceylan Vardar da yer aldı.