Uzakdoğulu kişisel bakım ve kozmetik zinciri Watsons'ın Genel Müdürü Mete Yurddaş, fiyatta hassaslaşan tüketicinin talepleri ve kurdaki yükselişle maliyetleri artan ithal ürünlere alternatif olarak Türkiye'de üretim yapacaklarını söyledi.
Türkiye'de uluslararası standartlara sahip çok büyük üreticiler olduğunu ve o şirketlerle anlaştıklarını ifade eden Yurddaş, "Vatandaş bu dönemde markalı ürün alışverişlerinden daha ucuz olanlara kayıyor. Biz de bu eğilimi görünce Türkiye'de Watsons markasıyla üretmeye karar verdik. En çok satılan ürünlerden başladık" dedi. Raflarında şu anda Türkiye'de üretilen 30-40 ürün olduğunun altını çizen Yurddaş, "Kişisel bakım kategorisinden başladık. Fiyatları benzerlerine göre yüzde 50 daha ucuza satıyoruz. Sene sonuna kadar 100, 2019'da 200 ürünü Türkiye'de üreteceğiz. Bu ürünler başarılı olursa ihracata da başlayacağız. Gelecek yıl sonunda toplam ürün gamımızın yüzde 25'i Türkiye'de üretilen Watsons markalı ürünler olacak" diye konuştu.
Türkiye'de 350 mağazaya ulaştıklarını dile getiren Yurddaş, "Gelecek 3 yılda her yıl 50-60 mağaza açacağız" dedi. Watsons'ta satılan dev markaların da Türkiye ile ilgili büyüme planları yaptığını belirten Yurddaş, bunun da satışlara yansıyacağını ifade etti.