ABD'deki Black Friday'i (Kara Cuma) Türkiye'de Şahane Cuma ismiyle indirim etkinliğine dönüştüren perakende sektörü, tek günlük satış rekorları kırdı. Yüzde 80'e varan indirimlerin yapıldığı tek günde e-ticaret siteleri günün ilk yarısında önceki hafta ortalamasının 15 katına ulaştı, saatlik rekorlara imza attı. İndirimler kapsamında fiyatı en çok düşen ürünler ise LED TV, cep telefonu, elektrikli süpürge ve mikrodalga fırın gibi elektronik ürünler oldu.
FIRSAT ÜRÜNLERİ TÜKENDİ
Gittigidiyor.com Ticari Direktörü Bülent Elçin, 2001'de kurulan firmanın bugüne kadar 1 günde gerçekleştirdiği en yüksek satış rakamına ulaştığını, geçen yıla kıyasla satışları 2 katına çıkardıklarını söyledi. Elçin, "Kampanyamızın başladığı 00.00-02.00 arasındaki ilk 2 saatte, bu saat aralığında hiç görmediğimiz bir trafik aldık ve tarihi rekor kırdık. Bazı fırsat ürünleri daha ilk yarım saatin içinde tükendi. Satışlarımız günün ilk yarısında önceki hafta ortalamasının 15 katına ulaştı" dedi.
YOĞUN TALEP ALDIK
Hepsiburada.com Operasyon Grup Başkanı Taner Timirci ise anne-bebek ve oyuncak, sağlık güzellik, moda, kozmetik ve süpermarket kategorilerinin yoğun talep aldığını söyledi. Bunların yanı sıra; ütü, süpürge ve mutfak aletleriyle birlikte beyaz eşya kategorisinin de yoğun ilgiyle karşılandığını dile getiren Timirci, "Bu sene sürpriz olarak sunduğumuz daire, otomobil, pizza, hamburger, sinema menüleri ve spor antrenman paketi üyelikleri de ilgi gördü" dedi.
GÜNLÜK CİRO 5'E KATLANDI
İndirim etkinliğinin kazananı beyaz eşya ve elektronik oldu. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, normal bir cumaya göre mağazalarda 5 kat fazla ciro yaptıklarını kaydetti. Gürcan, "Aynı kampanyalara pazartesiye kadar devam ediyoruz. Ciroda telefon, TV ve elektrikli süpürgeler başı çekti" diye konuştu.
TARİHİ REKOR KIRDIK
Mediamarkt Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım ise, "Kampanya tarihimizdeki en yüksek ciroyu elde ettik. Geçen sene aynı döneme göre 2 kat satış artışı oldu. En çok oyun konsolu ve akıllı telefon sattık" dedi.
SU İÇMEYE BİLE VAKTİMİZ OLMADI
İndirim
nedeniyle kapısında kuyruk oluşan Penti'nin Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo 'Pink Friday' olarak birkaç yıldır yaptıkları indirimlere kadınların büyük ilgi gösterdiğini söyledi. Mağaza kapılarında kuyruklar oluştuğunun altını çizen Kariyo, tüm ürünlerde yüzde 40 indirim yaptıklarını, geçen yıl aynı gün yapılan satışların yüzde 30 üstüne çıktıklarını söyledi. Kariyo, "Bütün ekip mağazalardaydık. Su içmeye bile vaktimiz kalmadı" dedi.
ABD'DE 116 MİLYON KİŞİ ALIŞVERİŞ YAPTI
ABD'de
Noel döneminin başlangıcı olarak kabul edilen Kara Cuma'da bu yıl yapılan alışveriş tutarı, geçen yıla göre yüzde 9 artarak 23 milyar dolarla rekor kırdı. Mağazaların tüketicileri cezbetmek için haftalar öncesinden duyurduğu indirimler, 116 milyon Amerikalının alışveriş çılgınlığına katılmasını sağladı. Kara Cuma satışlarının, 20 trilyon doları bulan ülke ekonomisine yaklaşık yüzde 0.1 katkısı oldu.
İNDİRİMLER HAFTA SONUNA UZADI
Mağazalar
yoğun geçirdikleri cuma günündeki indirimleri hafta sonuna da uzattı. Hazır giyim markalarını temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, "Mağazalarda satışlar en az yüzde 50 oranında arttı. Satışlarını günlük ikiye katlayan markalar var" dedi. İndirimlerin hafta sonuna uzatılmasıyla satış beklentilerinin arttığını dile getiren Öncel, bu tür etkinliklerin piyasaya pozitif yansıdığını söyledi.