İş akdinde belirtilmiş olan işlerin icra edilmesi esnasında meydana gelen kazalar, iş kazası olarak değerlendirilir. Ancak anlaşmazlık sebebiyle ortaya çıkan durumlara mahal vermemek adına 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu usul ve esaslarında iş kazasının kapsamı açık bir şekilde belirtilmiştir. Yasa kapsamında belirli bir çerçeveye alınmış iş kazalarına aşağıdaki durumlar örnek gösterilebilir:
İş kazası bildirimi nasıl yapılır?
Önceden iş yerinde meydana gelen kazaların işveren tarafından bizzat SGK'ya elden teslim edilen belge ile ibraz edilmesi gerekiyor. Dijitalleşen uygulamalarla birlikte bu hizmet SGK'nın e-Hizmet uygulamasına taşındı.
https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do
Önce yukarıdaki linke tıklayarak SGK'nın ilgili bildirim sayfasını açın.
Burada karşınıza çıkacak ekrandaki ilgili boşlukları kullanıcı kodu, iş yeri şifresi bilgilerini girdikten sonra güvenlik kodunu da yazarak sisteme giriş yapın.
Ardından açılacak sayfada iş kazasına maruz kalınan çalışanın bilgileri ve kazayla alakalı talep edilen diğer bilgileri sistemi girdikten sonra formu onaylayın. Bu sistem üzerinden her işçi için ayrı bildirim yapılmasına gerek yoktur. Birden çok işçinin iş kazası mağduriyeti bu sistem üzerinden SGK ile paylaşılabilir.