Tüm dünyanın ilgiyle takip ettiği, dünyanın sıfırdan yapılan en büyük havalimanı projesi olan İstanbul Yeni Havalimanı'nın bagaj sistemi dünyaya örnek olacak. Taksim-Tuzla arası bir mesafeye denk gelen 42 kilometre uzunluğa sahip bagaj sisteminde son konveyörün montajı yapılarak açılışa hazır hale getirildi. Sistem, saatte 30 binden fazla bagajı işleme kapasitesine sahip olacak. Yolcu deneyimini üst düzeye çıkaracak teknolojik sistemleri ile diğer havalimanlarından farklılaşan İstanbul Yeni Havalimanı'nda, kullanılacak teknolojilerle yolcuların bavul bekleme süreleri azalacak.
SAATTE 30 BİN BAGAJ
İstanbul Yeni Havalimanı projesi için özel olarak üretilen ve 24 ay gibi rekor bir sürede tasarım, üretim, nakliye ve montajı tamamlanarak hizmete hazır hale gelen bagaj sistemi, dünyada montajı bu hızda tamamlanan ilk sistem olma özelliğini de taşıyor. Tüm fazları tamamlandığında, yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ve 350'den fazla destinasyona uçuş hizmeti verebilecek olan İstanbul Yeni Havalimanı projesi için bagaj sistemi ayrı bir öneme sahip. Bagaj sistemi, yolcu deneyimini kesintisiz kılarak yolcuların havalimanında bavul bekleme sürelerini minimuma indirecek. Sistem, 42 kilometrelik uzunluğu ile Taksim'den Tuzla'ya kadar olan bir mesafeye denk geliyor. Bu sistemin kurulumu için 3 bin 300 ton çelik, 650 kilometre kablolama yapıldı. 170 adet özel mikro işlemci bazlı akıllı cihazlarla bagaj ayrıştırmaları ve stoklamaları gerçekleştirilecek. İstanbul Yeni Havalimanı'na kurulan sistemler saatte 30 bin adet bagajı işleyebilecek. Öte yandan terminal binasında yolcuların bagajlarını teslim edeceği ve 'check in'lerini yapabileceği 13 check-in adası ve 468 nokta bulunuyor.
DÜNYADAKİLERİN ÖNÜNE GEÇECEK
Havalimanı sahip olduğu bagaj sistemi ile dünyadaki pek çok havalimanının önüne geçecek. Örneğin; 10 bin 800 adet bagaj depolama kapasitesi, havalimanına erken gelen yolcuların bagajlarını istedikleri anda teslim edebilecekleri anlamına geliyor. Ayrıca olası yaşanabilecek bir rötar durumunda da bagajları depolayacak alan sıkıntısı yaşamayacak. Bagajlar 48 adet erken bagaj depolama robotu tarafından raflara yerleştirilecek. Ayrıca sistemde, 10 tanesi yurtiçi, 18'i yurtdışı olmak üzere toplam 28 adet, gelen yolcu bagaj alım karoseli bulunuyor. Bu karosellerinden 8 tanesi büyük gövdeli (F ve E serisi uçak) uçakları ayrıştırabilecek kapasitede olacak. Yeni havalimanında giden bagajların uçuşlara göre ayrıştırılması için 48 adet bagaj ayırma karoseli de bulunuyor.