Yeni Havalimanı, Türk ürünleri ve markalarının tanıtılması için en önemli platformlardan biri haline gelecek. Markalar, terminal mağazası ile fuar etkisini yaşayacak ve markalarını dünyaya tanıtma imkânı bulacak. İlk fazı tamamlandığında 90 milyon yolcuya hizmet verecek İstanbul Yeni Havalimanı, ticari alanlarıyla alışveriş merkezleriyle yarışacak. Ticari anlaşmaların devam ettiği havalimanında, yolcuların uçuştan en az 4 saat önce gelip iyi vakit geçirebilecekleri bir alan yaratılacak.
MAĞAZACILIĞIN MERKEZİ OLACAK
Geçtiğimiz dönemde yolcuların kendini adeta bir AVM'de hissetmesi için Türkiye'nin önde gelen 100'e yakın markasını 'İGA Perakende Günü'nde ağırlayan havalimanı işletme yetkilileri yolculara 7 gün 24 saat kesintisiz ve kusursuz bir yolcu deneyimi yaşatmak için doğru bir marka karması hazırladı. Havalimanı mağazacılığın yeni merkezlerinden biri olacak. Dünyanın en büyük Duty Free işletmecisi Heinemann ile Unifree ortaklığı 55 bin metrekarelik alanda yerli markaların yanı sıra dünyaca ünlü markalar ve mağazalar 90 milyon ziyaretçi ile buluşacak. Perakende Günü'nde konuşan İGA Havalimanı İşletmesi Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar, "Türkiye'nin en büyük perakende şirketlerinin buluşmasına ev sahipliği yaptık, İstanbul Yeni Havalimanı'nda gelinen son noktayı yerinde görmelerini istedik. En önemli önceliğimiz, yolcu konforunu ve alışveriş deneyimini kusursuz hale getirmek. Bunun için de hem Türkiye'nin hem dünyanın en büyük perakende markaları ile iş birlikleri geliştiriyor; ticari anlaşmalar yapıyoruz" demişti.
ÖNEMLİ BİR TANITIM PLATFORMU
İstanbul Yeni Havalimanı sayesinde, Türkiye'den dünyaya geniş bir kapının açılacağını vurgulayan Mert Başar, şöyle devam etmişti: "İstanbul Yeni Havalimanı'nın, Türk ürünleri ve markalarının tanıtılması için de en önemli platformlardan biri haline geleceğini söyleyebiliriz. Uluslararası markaların yanı sıra Türkiye'nin kahraman markaları da havalimanımızda yerini alarak ülkemizin tanıtımına katkıda bulunacaklar. Markalar, terminal mağazası ile fuar etkisini yaşayacaklar ve markalarını dünyaya tanıtma imkanına sahip olacaklar. Havalimanında açacakları bir mağazayla dünyanın pek çok farklı ülkesinde mağaza açmış gibi ürünlerini farklı milletlerden milyonlarca insana sunacaklar."
MARKA KARMASI İÇİN SEÇİCİ DAVRANIYORLAR
Perakende mağazalar kategorisinde özellikle banka ofisleri, araç kiralama, eczane, kuaför, hediyelik eşya, kuyumcu, bijuteri, kitap & müzik market, tekstil ürünleri, oyuncak, lostra, seyahat ürünleri satış alanlarının yoğun talep gördü. Böyle büyük bir komplekse marka seçiminde ise elbette seçici davranıldı. Markaların tüketiciye vaadi, marka güçleri ve İstanbul Yeni Havalimanı'na getireceği pazarlama değerine bakılarak karar verildi. İstanbul Yeni Havalimanı'ında Türk ve dünya mutfaklarının en geniş ve lezzetli örneklerini tatma imkânı da olacak. 32 bin metrekarelik büyüklüğüyle dünyadaki birçok havalimanından daha büyük yiyecek ve içecek alanına sahip olacak.
54 BİN METREKARE DUTY FREE ALANI
Giden yolcu katında 39 bin 812 metrekare, gelen yolcu katında 13 bin 998 metrekare duty free mağaza alanı bulunacak.
İki parçalı moda ve aksesuar alanları olacak ve bu alanların her biri 3 bin metrekare büyüklüğünde ve 25'er satış mağazasını bünyesinde bulunduracak.
Mücevher ve bijuteri bölümünde 3 bin metrekarelik alanda 30 mağazalık kiralanabilir alan yer alacak.
Çocuk giyimi için 3 satış alanından oluşan 300 metrekare büyüklüğünde bir alan alışveriş severlerin hizmetinde olacak.
Ev tekstili ve aksesuarları için 5 satış mağazası, 450 metrekarelik bir alan ile yolculara hizmet verecek.