Telekom sektöründe dağıtım kanalı konusunda operatör yatırımları hız kazandı. Mağazaların sadece ürün değil, servis satışına odaklanması dijital dönüşüme hazırlıyor. Münhasır mağazaların sayısını bin 400'e çıkarıp diğerlerini sayısını azaltacak Turkcell'in satış kanalının dijital dönüşüm çalışmalarını Turkcell'in satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan anlattı. Bin 400 mağazalık kanalı tek bir mağaza gibi dijitalleştirip yönetmek için 3 önemli kritere dikkat çektiklerini ifade eden Erkan, "Çalışanların performansa katkısı yüzde 35. Ancak sektörde çalışanların sadakati yüksek değil. Önce çalışan mutlu olacak. Merkezde en iyi programı uygulasak bile, eğer eğitimli ve deneyimli çalışanlarla de desteklenmezse işimiz zordu. 81 ilde 11 bin kişiye eğitim verdik" dedi. Sertifikası olmayanın çalışamayacağını da belirten Erkan, "Dokuz eğitim programı açıkladık. Çalışanların en çok istediği ortak beş şeyi seçtik. Çalışanlara özel sağlık sigortası ve hayat sigortasını yaptık". 'Turkcell'in paketlerini kullanamıyoruz' diyorlardı. Hemen bu servisleri kullanmalarını sağladık. Buna bir de cihaz indirimini ekledik.. Evindeki interneti de Turkcell Superonline paketi olmasını sağladık. 11 ay önce sürece başladık. Son 6 ayda işten ayrılma oranı düştü" şeklinde konuştu.
MAĞAZA SAYISI ARTTI
"Turkcell tabelasının olduğu mağazaya giren müşteri arkasında bizim olduğumuzu düşünerek alışveriş yapıyor" diyen Murat Erkan, şöyle konuştu: "Münhasır mağaza sayısını yüzde 40 artırdık. Toplam bin 415'e mağazaya ulaşacak. Münhasır olmayan mağazaların sayısı azalacak."