Samsun, Ordu, Çorum, Amasya, Sinop'un elektrik dağıtımını yapan, 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veren YEDAŞ'ın Genel Müdürü Rıdvan Aktürk SABAH'a değerlendirmelerde bulundu. Samsun'da kış aylarında yoğun kar yağışı ve aşırı rüzgâr nedeniyle dağıtım şebekesinin olumsuz etkilenebildiğini anlatan Aktürk, "Kar ve buz yüküne bağlı olarak ağaçlar elektrik dağıtım hatları üzerine devrilebiliyor veya iletkenler buz yüküne bağlı olarak kopabiliyor. Bu doğrultuda hem orman yangınlarını hem de iletim hatlarının olumsuz etkilenmesini önlemek amacıyla ağaç budama çalışmalarımızı tamamladık" dedi. Aktürk, hava muhalefeti nedeniyle ulaşımın problemli olduğu noktalarda AFAD, belediyeler, yerel yönetimler ve muhtarlarla koordinasyon halinde çalışılması için gerekli saha, ekip, ekipman ve araç planlamalarını oluşturduklarını kaydetti.
DETAYLI KONUM BİLGİSİ
Elektrik kesintisi sürelerini kısalttıklarını anlatan Aktürk, mobil iş gücü yönetimi projesini uygulamaya başladıklarını belirtirken, saha ekipleri, şebekenin durumu, arıza veya kesinti yaşanan bölgeyi tabletler yardımıyla takip edebildiklerini kaydetti. Aktürk, "Detaylı konum bildirimi sayesinde zamanı verimli kullanarak en kısa sürede müdahale edilmesini sağlıyoruz" şeklinde konuştu.
150 BİN NOKTADA ANLIK TAKİP
2020'ye
kadar dijitalleşme alanında yatırımlarını tamamlayarak şebeke izleme ve yönetimini akıllı sistemler üzerinden yürütmeyi hedefleyen YEDAŞ, Akıllı Ölçü Devreleri ve Alçak Gerilim Şebeke İzleme Sistemi (AGİS) ile geliştirdiği uygulamalara bir yenisini daha ekledi. Mevcut Otomatik Sayaç Okuma Sistemi (OSOS) ile bir bütün haline getirilen, 13 bin 500 dağıtım trafosu ve çıkış kollarında 150 bin noktada anlık enerji durumunu takip edebiliyor. Alçak gerilim çıkışlarındaki şebekenin akım, gerilim ve güç parametreleri izlenerek arızanın yer tespiti yapılıyor, müdahale süresi kısalıyor.
HIZLI MÜDAHALE EDİLİYOR
YEDAŞ, arıza onarım bakım çalışanlarının sahaya müdahale hızını artırmak amacıyla Mobil İşgücü Yönetimi projesini geliştirdi. Bu kapsamda saha çalışanları, tabletler ile hizmet vermeye başladı. İzleme sistemleri ve 186 Çağrı Merkezi üzerinden veri tabanı yazılımına aktarıldığı anda yapılacak işler, saha çalışanlarının tabletine düşüyor.