Türkiye'nin en büyük entegre et üretim tesislerinden Hacıince Şirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hacıince, özellikle yeni neslin Anadolu'da gittikçe tembelleştiğini, çobanlık yapmak yerine şehirde kapıcılığı tercih ettiğini söyledi. "3 bin lira maaşla çalıştıracak çoban bulamıyorum" diyen Hacıince, mevcut çobanların bile güttüğü koyun ya da inekten süt sağıp peynir ya da yoğurt yapmak yerine dışarıdan peynir, yoğurt siparişi verdiklerini söyledi.
MİLYARLIK OT ÇÜRÜYOR
Türkiye'de etin ucuzlaması için aile hayvancılığının gelişmesi ve yeni neslin üretime teşvik ettirilmesi gerektiğini vurgulayan Hacıince şunları söyledi: "Meracılık da çok geri gitti. İnsanlar hem meraları işlemiyorlar hem de işlemek isteyene izin vermiyorlar. Milyar liralık kuru otlar çürüyüp gidiyor. Mera hayvancılığı yapılmıyor. İklim uygun değil diyorlar ama ABD'de çölde meracılık yapılıyor yani bu bahane değil. Buna da çözüm bulunması gerekiyor."
ÇİFTLİKLER BOŞ KALDI
Türkiye'de 150 bin ton et açığının olduğunu ancak gözükmeyen bir açığı kimsenin farketmediğini dile getiren Hacıince, "Ahırlar, çiftlikler boş. Gençlerimiz artan teknolojiyle birlikte tembelliğe itildi. Üretim gerçeğini algılamamız lazım. Şu an eti, hayvanı, yemi daha ucuz olsun, fiyatları düşürsün diye ithal ediyoruz ama bir süre sonra paramızla et ithal edemeyeceğiz. Çünkü ithalat yaptığımız ülkeler ancak kendi insanına yetebilecek" diye konuştu.
ALTERNATİF ET TÜKETİMİ MUTLAKA ARTIRILMALI
Yurtdışında dana eti fiyatlarının alternatif et çeşitleri ile dengede tutulduğunu ifade eden Hacıince, "Avrupa'da etin büyük bölümü domuzdan elde ediliyor. Geri kalanı dana. Bu şekilde fiyat dengede kalıyor. Bizde de koyun, kuzu eti tüketimi artarsa dana eti fiyatları da bir dengeye oturur" dedi.
ÇİĞ ETİ PAKETLEYİP MARKETE SOKTU
Antalya ve Konya'daki tesislerinde
bugüne kadar tamamen kendi ürettikleri
yem ve yetiştirdikleri 27 bin büyükbaş
hayvandan sağladıkları eti toptan
sattıklarını, bu yıl zincir marketler aracılığıyla
perakende işine girdiklerini
dile getiren Hacıince, "Bugüne kadar
dana etinin perakendede sunumu hep
kasap mantığında gtimiş. Etin paketlenmesi
daha yeni bir adım. Biz etteki
algıyı değiştirmeye geliyoruz. Eti çiğ
ve saf haliyle tüketiciye sunacağız"
ifadelerini kullandı. Hacıince, paketin
üzerindeki bilgiler sayesinde ürünün
her sürecini takip edebileceklerini
ifade etti.