Bir markanın sektöründeki tanınırlığından yararlanmak, deneme-yanılma yöntemi yerine güçlü bir şirketin iş yapma biçimlerini uygulamak; yatırımcılar için pek çok riskin ortadan kalktığı güvenilir bir liman oluşturuyor. Franchise sisteminin pek çok avantajı olsa da pazardaki rekabet, güçlü bir pazarlama planını gerektiriyor. İşte bu konuda dikkat edilmesi gerekenler:
ETKİLİ PAZARLAMA
Şık bir ofis tasarlamak ve şubelerinize de bunu yaptırmak işin sadece başlangıcı. Önemli olan, etkili bir pazarlama programıyla yola çıkmak. Pazarlama programınızı oluşturmak için yapmanız gereken ilk şey; müşterinizi tanımak. Başarının sırrı, müşterinizi anlamaktan geçiyor. Doğru müşteriye, doğru deneyimi, doğru zamanda ve doğru ücretle yaşatmak; başarı ile başarısızlık arasındaki belirleyici faktör olacaktır. Burada en yakın dostunuzun pazar araştırması olduğunu unutmayın. Deneyim noktalarının belirlenmesinden doğru fiyatın seçilmesine kadar her aşamada pazar araştırması sizi hata yapmaktan korur, prestijinizi zedelemeden doğru adımları bir seferde atmanızı sağlar.
Pazar araştırmaları, kullanıcı personaları çıkartmanıza yardım edecektir. Personalar, müşterinizi yansıtan kişilerdir. Nerelerden alışveriş yaparlar, hangi dizileri izlerler, neler severler, nelerden hoşlanırlar, saat kaçta nerede olurlar, ne kadar paraları var?.. Mümkün olduğu kadar çok şey belirleyin. Pazarlama çalışmalarınızı personalarınıza dayanarak yapabilirsiniz.
Pazarlama planınızı sadece online veya sadece offline değil, her ikisini de birleştirecek şekilde hazırlayın. Sık ve düzenli olarak müşterinizle iletişime geçin. Bunun için heyecan verici resimler, videolar, kısa mesajlar, kısa anekdotlar iş görecektir. Bunları rastgele değil belirlediğiniz persona için yapmanız gerektiğini unutmayın.
DOĞRU DENEYİM ÇOK ÖNEMLİ
Pazarlama planıyla müşterileri çekmeyi başarsanız bile doğru deneyim yaratılmazsa yeniden gelmelerini sağlayamazsınız. Pazarlama danışmanlarının önemli bir rolü de budur. Müşterinin deneyim noktalarının tespit edilmesi ve hangi noktalarda nelerin yapılacağının master franchise tarafından belirlenmesi gerekir. Bunun doğru işletilmesi ve bulunduğunuz yere göre adapte edilmesi ise lokalin işidir.
Lokal olarak yapılabileceklerden biri de internette aktif olmaktır. Birçok web sitesi ve platform var. Buralara kayıt olmak, internette bulunabilirlik, müşterilerinizden size puan ve yorum yapmasını istemek sizi çekici kılacaktır.