Turizmde yaşanan zorlu sürecin ardından yeni pazarlama stratejileri arayışına giren turizm sektörü emeklerinin karşılığını toplamaya başladı. Bunlardan biri olan Hilton Dalaman Resort, İngiltere'de tohumlama adı verilen bir pazarlama tekniğiyle erken rezervasyonda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100 artış yakaladı. Tohumlama tekniğini 2016 Ekim ayında kullandıklarını anlatan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, "Bu teknikte otel değil hikâyelerle destinasyon tanıtımı yapılıyor" dedi. Dalaman bölgesindeki caretta carettalar, bölgedeki kuş gözlem evleri, mitoloji gibi 10 farklı hikâyeyi İngiltere'de sadece bu alanlara yönelik yayın yapan ve minimum 150 bin okuru olan internet sitelerine gönderdiklerini aktaran Batum, altına ise sadece konaklama önerisi olarak otellerinin adresini koyduklarını dile getirdi.
40 MİLYON EUROLUK YATIRIM
Batum, "Bu strateji ciddi dönüş sağladı. Bu yıl Dalaman Havalimanı'na inen İngiliz turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 düşerken bizim otelimizde yüzde 28 artış yakaladık. Geçen yıl eylül ayında erken rezervasyonla 2 bin geceleme alırken bu yılın aynı döneminde erken rezervasyonla yüzde 100 artış yakalayarak 4 bin geceleme aldık" diye konuştu. Bu yıl Rusya, Ukrayna ve Avrupa'da da bu pazarlama stratejilerine başladıklarını aktaran Batum, bu pazarlarda da benzer dönüşler almayı hedeflediklerini kaydetti. Otelin yeni yatırımlarıyla ilgili bilgi veren Batum, önümüzdeki 2 yılda 40 milyon euroluk yatırım yapacaklarını söyledi. Batum, "Otele ilave 96 adet göl evi yapacağız. Her bir villanın birleşip ayrılabilen 4 odası olacak. Ayrıca golf yatırımına da bu yıl başlıyoruz. Villaları 2019'da, golf tesisini de 2020'de açmayı planlıyoruz. Toplam yatırımın yüzde 20'si golfe kalanı da villalara ayrılacak" şeklinde konuştu. Batum, şunları anlattı: "Hedef kitlemiz İngilizler. Bunu Türkler yani iç pazar takip ediyor. Ardından Ruslar ve Ukraynalılar geliyor. Bu yıl Ortadoğu pazarından da misafir aldık. Yılı yüzde 70 doluluk ortalamasıyla kapatıyoruz. Ciroda bir önceki yıla oranla yüzde 20 artış yakaladık."
RUSYA ANA PAZAR OLDU
Sektöre dair de değerlendirmelerde bulunan Tunç Batum, Rusya'nın Türkiye'nin ana pazarı haline geldiğini ifade etti. Rusya'dan gelen talebin önümüzdeki yıl da artarak devam edeceğini aktaran Tunç, "Gelecek yıl Avrupa da artış olacağını ve toparlayacağını öngörüyoruz. Muhtemelen 2016 rakamlarına ulaşır. İngiltere'de de bu yıla oranla yüzde 10'un üzerinde bir artış yakalanır" ifadelerini kullandı.