Telekom sektörünün veri ve dijital servislerle büyüyeceği öngörüsüyle yaptığı yatırımlar, Turkcell'i hedeflerine beklenenden 1 yıl önce taşıdı. Şirket, üçüncü çeyrekte yüzde 25.7 büyümeyle 4.6 milyar lira gelir elde etti. Toplam gelirde telekomünikasyon sektörünün lideri oldu. FAVÖK marjını yüzde 35.5'e taşıyan şirketin grup kârı 601 milyon TL'ye çıktı. Turkcell Grubu 9 ayda 26.6 büyüme ile 13 milyar TL ciroya, yüzde 38.2 artışla 4.5 milyar TL FAVÖK'e ve yüzde 34.6 FAVÖK marjına ulaştı.
1 YILDA 2.4 MİLYON ABONE
Turkcell üçüncü çeyrekte 473 bin mobil müşteri kazanarak 34.6 milyon aboneye ulaştı. Mobil abonelerin yüzde 50'den fazlası ses, data ve Turkcell'in en az bir dijital servisini aktif olarak kullandı. Her iki mobil aboneden biri, Turkcell'in dijital servislerini de kullanmayı tercih etti. Fiber kullanıcı sayısı 39 bin artarak 1.2 milyona, TV+ kullanan müşteri oranı da fiber müşteri bazının yüzde 42.3'üne ulaştı.
GELİRİN YÜZDE 67'Sİ DİJİTALDEN
Turkcell, 4.5G Türkiye nüfusunun yüzde 84'ünü kapsar hale geldi. Şirketin gelirlerinin yüzde 67'si data ve dijital servislerden geldi. Dijital servislerdeki gelir büyümesi yıllık bazda yüzde 175'i buldu. Bilanço sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 2015 yılında sektör liderliği için 2018 sonunu işaret ettiklerini ifade ederek, "Müşterilerimizin teveccühü sayesinde 2017 yılı bitmeden bu hedefimize ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Sektörü, müşterilerimizin hayatında daha fazla değer yaratan data ve dijital servislerin büyüteceğini en erken gören telekomünikasyon şirketlerinden biriyiz" dedi.
DİJİTAL OPERATÖR OLDUK
Terzioğlu, artık kendilerini "dijital operatör" olarak tanımladıklarına dikkat çekerek, "Türkiye'nin kendi verisini işleyebilen ve değere dönüştürebilen ülkeler arasında yer alması için önemli adımlar atıyoruz" diye konuştu.