Türk Telekom, üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.
Şirket, rekor abone kazanımı ve mali disiplinin "güçlü" katkılarıyla 2017'nin üçüncü çeyreğinde de yılın önceki çeyreklerinde olduğu gibi çift haneli büyümesini sürdürdü.
Temmuz-Eylül 2017 döneminde yüzde 10,1 büyümeyle 4,5 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom, yılın 9 ayında ise 13,3 milyar TL gelir sağladı. Bu dönemde Türk Telekom'un abone sayısı, "başarılı" büyüme stratejisi ve uygulamaları sayesinde rekor seviye olan 40,5 milyona ulaştı.
Bu yılın üçüncü çeyreğinde gerçekleşen 900 binin üzerindeki toplam net abone kazanımı, Türk Telekom'un halka açıldığı 2008 yılından bu yana tek çeyrekte sağlanan en yüksek abone kazanımı oldu.
Yılın üçüncü çeyreğinde 293 milyon TL net kar elde eden Türk Telekom'un 2017 yılının 9 ayındaki net karı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 88 artışla 1 milyar 250 milyon TL'ye ulaştı. "Sağlam" mali performansla desteklenen "güçlü" faaliyetlerin sayesinde yıl boyunca çift haneli büyüyen Türk Telekom'un, üçüncü çeyrekteki Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Faaliyet Karı (FAVÖK) yüzde 16 artışla 1,7 milyar TL olarak gerçekleşti.
Verimlilik uygulamalarının başarıyla hayata geçirilmesi sayesinde FAVÖK marjı 2017'nin üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre 2 puan artarak yüzde 37,2 olarak gerçekleşti. Ayrıca, 2017 üçüncü çeyrekte teknolojik dönüşüme 554 milyon TL yatırım yapan Türk Telekom, yılın 9 ayında toplam 1,5 milyar TL yatırım gerçekleştirdi.
SABİT SES ABONESİNDE DÜNYADAKİ TRENDİN AKSİNE İLK KEZ NET ABONE KAZANIMI GERÇEKLEŞTİ
Türk Telekom'un 2017 üçüncü çeyrekteki rekor abone büyümesinde cazip internet tarifelerinin ve mobilde ilgi çekici katma değerli servislerin etkisi önemli rol oynadı. İnternette toplam 9,4 milyon abone sayısına ulaşıldı ve 289 bin net abone artışı ile 2008'deki halka arzdan bu yana rekor abone kazanımı 2017 üçüncü çeyrekte sağlandı.
Türkiye'nin 2023 hedeflerine paralel olarak hayata geçirilen Türkiye'deki internet yaygınlığını artırmaya odaklı İnternet Bizden tarifeleri beğeni kazandı ve bu çeyrekteki toplam internet net abone artışının yaklaşık yüzde 25'ini oluşturdu.
Türk Telekom, mobilde ise 414 bin net abone kazanımı ile 19,2 milyon mobil aboneye ulaşırken, sabit ses abonesindeki global düşüş trendinin aksine halka arzdan bu yana ilk kez net abone kazanımı gerçekleştirildi. Böylelikle yalın DSL hatları da eklendiğinde 2017 üçüncü çeyrekte toplam sabit erişim hatları halka arzdan bu yana en yüksek artış olan 186 bin net artış ile 13,4 milyona yükseldi.
Ayrıca, ev TV aboneleri 2017 üçüncü çeyrekte bu segmentte şimdiye dek görülen en yüksek çeyreklik abone kazanımı olan 135 bin artış ile 1 milyonu aştı. Toplam TV abone sayısı ise 2,5 milyona ulaştı ve Türk Telekom'un ödemeli TV pazarındaki pozisyonunu güçlendirdi.
"ÇİFT HANELİ BÜYÜMEYE VE VERİMLİLİK ODAKLI ÇALIŞMAYA DEVAM ETTİK"
Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Dr. Paul Doany, sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, Türk Telekom'un güçlü başladığı 2017'nin üçüncü çeyreğinde de çift haneli büyüdüğüne dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"Türkiye ekonomisinin uluslararası arenada dikkati çeken hızlı büyüme trendini sürdürdüğü yılın üçüncü çeyreğinde, Türk Telekom olarak biz de çift haneli büyümeye devam ettik. Temmuz-Eylül 2017 döneminde yüzde 10'un üzerinde büyüyerek, 4,5 milyar TL gelir elde ettik. Bu dönemde faaliyet karı (FAVÖK) ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artışla 1,7 milyar TL oldu. Böylece FAVÖK marjı, 2016'nın üçüncü çeyreğine göre iki puan artarak yüzde 35'ten yüzde 37'ye çıktı. FAVÖK marjındaki bu artış, mükemmel operasyonel performans ve başarılı verimlilik programıyla desteklenen güçlü büyüme ile sağlandı.
Üçüncü çeyrekte, inovasyon ve yeni ürün lansmanlarındaki tempomuzu hızlandırmaya da devam ettik. Her yerde yüksek kaliteli milyonlarca şarkı sunan müzik platformumuzu daha da güçlendirdik ve Muud markasını müzikseverlerle buluşturduk. Muud yalnızca bir müzik dinleme servisi değil, aynı zamanda kişiselleştirilmiş müzik listeleri oluşturan, ruh haline göre önerilerde bulunan, kültür sanat ve müzikle ilgili tüm gelişmelere ve haberlere ilişkin anlık bildirimler sağlayan canlı bir platform."
Türkiye'nin teknoloji altyapısını güçlendirmek üzere yatırım yapmaya devam ettiklerini belirten Doany, bu yılın üçüncü çeyreğinde 554 milyon TL yatırım yaptıklarını bildirdi.
Doany, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Bu dönemde yerli ve milli teknoloji kullanımının artırılması misyonundan hareketle geliştirdiğimiz platform özellikli yerli dijital klavyemiz TAMBU'yu da kullanıcıların beğenisine sunduk. TAMBU ile kullanıcılara özel yerel gifler ve hareketli çıkartmalarla günlük yazışmaları kişiselleştiren işlevsel özelleştirilebilir araç çubuğu, öğrenen klavye, konuşmanın yazıya çevrilmesi ve 100'den fazla dilde çeviri gibi birçok niteliği içeren bir platform sunuyoruz.
Yine, yerli ve milli teknolojilerin geliştirilmesi amacıyla ABD merkezli küresel iletişim teknolojileri platformu Open Network Foundation'a (ONF) özel statülü ortak üye olduğumuzu da belirtmekten gurur duyuyorum. ONF; AT&T, Deutche Telecom ve Verizon'u da içeren dünya sınıfındaki üyeleriyle olduğu kadar, SDN ve NFV gibi teknolojiler aracılığıyla yeni nesil çözümler inşa etme odaklılığıyla da telekomünikasyon sektöründe inovatif yaklaşımların tanınmış lideridir. Bu önemli küresel ağın bir parçası olarak, Türkiye ve dünya için yeni teknolojiler ve standartlar oluşturacağız."
"MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ BİR ADIM ÖTEYE TAŞIMAYI VE MÜKEMMELE YAKLAŞTIRMAYI HEDEFLİYORUZ"
Paul Doany, yerli ve milli teknolojiler geliştirerek Türkiye'ye yeni değerler katmaya devam edeceklerini kaydetti.
İş dünyasına global çözümler üreten General Electric (GE) Dijital ve SAP ile özellikle kurumsal müşterilerine yönelik dijital dönüşüm ve online finans yönetim programları sunmak üzere iş birliği anlaşmaları imzaladıklarını hatırlatan Doany, gelecek dönemde sağlık sektörü başta olmak üzere kurumsal girişim sermayesi kapsamında küçük girişimlere desteklerini daha da artırarak Türkiye'nin dijital dönüşümünü gerçekleştirmek ve bilgi-iletişim teknolojileri alanında bölgede söz sahibi olacakları çeşitli ortaklıklar yapmayı hedeflediklerini bildirdi.
Doany, Türk Telekom olarak Türkiye nüfusunun yarısını kapsayan 40,5 milyon aboneye sahip olmanın gururunu ve bir yandan da bunun sorumluluğunu taşıdıklarını belirterek, devamla şunları kaydetti:
"Bu sebeple bugüne kadar bizim için en öncelikli alanlardan biri olan müşteri memnuniyetini bir adım öteye taşımak, mükemmele yaklaştırmak amacıyla çok kısa süre önce EMPATİ programını başlattık. Amacımız, bize güvenen 40 milyonun üzerindeki abonemizin memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak. Bir diğer önem verdiğimiz alan ise yüksek teknolojinin ülke kalkınmasına katkısını artırmak. Bu amaçla Türk Telekom olarak Türkiye'nin en ücra köşesine kadar yüksek teknolojiyi götürmeye devam ediyoruz. Bunlara ek olarak 'internetsiz ev kalmasın' misyonuyla hem kurumsal sosyal sorumluluk alanında öncü olup hem de Türkiye'de internet penetrasyonunun artması için adım atıyoruz."