Seramik sektörü, katma değerli ürün üretmede ve bunu ihraç etmede son derece başarılı bir sektör. Bu konuda ülkemizin en başta gelen sektörlerinden bir tanesi. Çok az ithal girdi ile çok yüklü ihracat yapabilme kabiliyetine sahibiz. Önümüzdeki dönem artan yatırımlar sayesinde daha üst segment ürünler üreteceğiz ve böylece katma değeri daha yüksek ürünlerde artış sağlayacağız. Bu güzel tablo içerisinde bizi yoran konular da var elbette.
ÜRETİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLERİ KALDIRMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ
AB hazırlıkları kapsamında ILO gibi uluslararası kuruluşlardan edinilen referansların bazen maksadını aşacak şekilde yorumlanması milli sanayimizin önünde engel haline geliyor. Biz Federasyon olarak bu konularda raporlar hazırlayarak çözüm önerilerimizle kamuya gidiyor ve üretimin önündeki engellerin kaldırılması için var gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmaya da devam edeceğiz.
MİLLİ KATMA DEĞER KONUSUNDA CİDDİ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ
Federasyon olarak öncelikle, kamu yönetimi ile sektörün sorunlarını çözmek üzere başlatılan iletişim çalışmalarına ağırlık verdik. Buna paralel olarak sektör durum raporunu ciddi bir akademik çalışma olarak başlattık, bu konuda çalışmalarımız hızla devam ediyor. Önümüzdeki 6 ay içinde sonuçlanmasını ümit ediyoruz. Seramik sektörünün iddialı olduğu milli katma değer konusunda da ciddi çalışmalar yapıyoruz. Öncelikle, 2018'den itibaren tüm sektörleri kapsayan ihracat katma değer endeksi çalışmamızı her üç ayda bir açıklama kararı aldık. Uluslararası alanda pazara giriş konusunda karşılaştığımız tarife dışı engelleri de bir raporla ortaya koyacak ve çözümlerini arayacağız.
KAPLAMA MALZEMEDE DÜNYADA 8. SIRADAYIZ
Türkiye, seramik sanayisinde Dünya'da kaplama malzemelerinde 8'inci, sağlık gereçlerinde 4'üncü en büyük üretici ülke konumunda. Seramik karolarda ve sağlık gereçlerinde Dünya'nın 4'üncü büyük ihracatçısı olurken, karolarda Avrupa üçüncüsü, sağlık gereçlerinde ise Avrupa'nın en büyük tek ihracatçısı konumundayız. Özetle hem üretiyor, hem de ihraç ediyoruz. Önümüzdeki on yıllık dönemde de bu başarılı yükselişimizi devem ettireceğiz.
İHRACAT DESTEĞİ İLE %9 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ
Bu yıl, seramik sektörü ise iç pazarda büyüme olmasına karşın ihracat ağırlıklı bir büyüme ile ilk 8 ayda seramik kaplama malzemelerinde %8, vitrifiye banyo seramik ürünlerinde ise %7 oranında büyüme gerçekleştirdi. Yıl sonu büyüme oranımızı yine ihracatın desteğiyle %9 olarak öngörüyoruz. TÜİK verilerine göre inşaat sektöründe %6,8'lik bir büyüme var. İhracattaki gibi, inşaat sektörüyle paralellik gösteren sektörümüzde iç pazarda da son iki çeyrekte ciddi sıçramalar yaşanacak.
TÜRKİYE'NİN BÜYÜMESİNDE OLUMLU KATKI SAĞLIYOR
Seramik sektöründeki bu gücümüz Türk ekonomisindeki büyümeye olumlu yansımaktadır. Çünkü, seramik sektöründe son derece güçlü ve tecrübeli üreticilerimiz bulunmakta. Şu anki profilimiz tüm dünya ile rekabet edebilecek bir yapıda. Eğer ki, kamu yönetimi, yatırım ortamının iyileştirilmesi ve üretimin önündeki engellerin kaldırılması konularında devlet tarafından istekli tutum sürdürülürse sektörümüz, 10 yıl sonra şu anki durumundan çok daha iyi yerlerde olacaktır.