Fintech İstanbul ve BKM tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye'de Fintech ekosisteminde 50'ye yakın oyuncu bulunuyor. Statista'nın verilerine göre ise Türkiye'de Fintech pazarının her yıl yüzde 19'luk büyüme kaydetmesi bekleniyor. 2016 yılı sonu itibariyle Türkiye'deki Fintech pazarının 19.6 milyar dolar seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Finansal bilinci artan tüketicilerin beklentileri de yükseliyor. Tüketiciler her yerden, kolayca erişebilecekleri uygun, güvenli, hızlı ve kullanımı kolay finansal hizmetler almak istiyor.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE MOBİLİTE BANKALARI İŞBİRLİĞİNE ZORLUYOR
Dijital dönüşüm, hayatın her alanında vatandaşa dokunuyor. Mobil kullanıcıların artması ve kullanıcıların daha fazla kişiselleştirilmiş, kolay kullanım sunan hizmetler beklemesi, bankaların yenilikçi teknolojilere yatırım yapmalarını zorunlu kılıyor. Küresel finans kuruluşlarının son dönemde izledikleri küçülme politikaları, kendini ispatlayan Fintech oyuncuları ile işbirliği yapmalarını da beraberinde getiriyor. Fintech şirketleri, bankalar tarafından yeni hizmet ve çözüm sunma bağlamında vazgeçilmez bir ortak olarak görülüyor. Diğer dikkat çeken konu ise Fintech'lerin coğrafyalara göre değişen özellikleri. Avrupa'da Fintech'lerin amacı verimliliği artırıp maliyetleri azaltmakken, Asya'da yer alan bazı ülkelerde ise henüz banka hesabı dahi olmayan kullanıcılara özel hizmetler veriliyor. Türkiye'de unbanked (banka sistemi dışındaki kullanıcılar) ve finansal okuryazar olmayan kitlenin yüzde 40 seviyelerinde olduğu görülüyor.