Avrupa'nın en büyük Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA) kapılarını açtı. IFA'ya katılan Türk firmaları Arçelik ve Vestel de yeni ürünlerini tanıtıyor. Vestel İcra Kurulu Başkanı (CEO) Enis Turan Erdoğan, "27'nci kez bu fuara katılıyoruz. İlk fuarda 100 metrekare stant alanında 90 milyon dolarlık ihracat yapıyorduk. Şu anda 4 bin metrekarelik alanda 3 standımız var. 155 ülkeye 2.4 milyar dolarlık ihracatımız var. Amazon Dash çözümüyle bulaşık ve çamaşır makinesinin deterjan seviyesini ölçüyor. Amazon ile işbirliği sadece servis tarafında değil, ihraç ettiğimiz ürünlere de önemli katkı sağlayacak" diye konuştu.
VİTRA İLE İŞBİRLİ Ğİ
Vitra ile akıllı ayna projesini geliştirdiklerini belirten Turan Erdoğan, geliştirdikleri iş modellerine dikkat çekerek sözlerine şöyle devam etti: "Artık geliştirdiğimiz ürünleri servislerle birleştiriyoruz. Ajanda bilgileri telefonunuzla eşleşiyor. Randevularınızı ve günlük haber akışlarını sabah ayna karşısında geçirdiğiniz zaman içerisinde çözüyorsunuz. Dünyanın en sessiz çamaşır ve bulaşık makinesini IFA'da tanıtmıştık. Bulaşığın kir durumuna göre özel program seçimi yapan bulaşık makineleri tasarlıyoruz."
8 MM KALINLIĞINDA TELEVİZYON
Akıllı
cihazlar ve yazılım konusundaki gelişmelerin dışında tasarım aşamasına da imza attıklarını söyleyen Erdoğan, "LED TV'leri sadece yeni teknolojilerle değil, 8 mm'lik tasarımla üretiyoruz. Amazon ile yaptığımız işbirliğiyle Amazon Alexa sesli komut desteği sağladık. Venus telefonları fuarda sergiliyoruz."
ARÇELİK BEKO YOLU'NA YATIRIMA DEVAM EDECEK
Beko, Berlin'de düzenlenen Avrupa'nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA'da en yeni ürün ve teknolojilerini tanıtıyor. Beko standında bu yıl herkes için teknoloji, sağlıklı yaşam ve beslenme temaları öne çıkıyor. Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu, "Global markamız olan Beko ile tarihi İpek Yolu boyunca uzanan bir 'Beko Yolu' oluşturmayı hedefliyoruz. Biz bu yatırıma yıllar önce başladık. Yatırım planını önceki yıllarda yaptık. Global ekonominin büyüme motorları olan gelişmekte olan ülkeleri merceğimize aldık. Bu doğrultuda Hindistan, Pakistan, Tayland ve Endonezya gibi hızlı büyüme kaydeden pazarlarda faaliyetlerimizi yoğunlaştırıyoruz. Bu stratejinin son halkası olarak, Hindistan'da Voltas (Tata Grup şirketi) ile ortak kuracağımız fabrikanın 2018'in sonunda buzdolabı üretimine başlamasını planlıyoruz. Aynı zamanda pazar büyüklüğü ve kârlılığıyla öne çıkan Kuzey Amerika'da Beko ile büyüme planlarımız devam ediyor" dedi.
HEDEFİMİZ DOĞAYI KORUMAK
Teknolojinin demokraktikleştirme gücüne inandıklarını belirten Bulgurlu, teknolojinin iyi bir eşitleyici olduğunu belirterek, "İnsanlar hızlanan hayat temposu içinde, her alanda daha akıllı çözümlere ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle en önemli hedefimiz, insanların hayatını kolaylaştırmak ve doğal kaynaklarımızı koruyan ürünleri hayata geçirmek" dedi.
Hakan Bulgurlu IFA fuarında sağlıklı yemek tarifleri yazarı Ella Mills'in sorularını yanıtladı.