CarrefourSA ve Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri, imzaladığı işbirliği çerçevesinde 'Yerli Tohum-Taze Mahsul' projesini başlattı. Bursa Yenişehir'de başlayan projeyle birlikte küçük üreticilerin sorunlarına çözüm getirilmesi ve ürünlerin en taze şekilde CarrefourSA marketlerine ulaştırılması hedefleniyor. CarrefourSA Gıda Kategori Direktörü Ayşin Işıkgece, yeni projeyle, ekimden hasada, muhafazadan lojistiğine kadar üretim aşamalarının kontrollü olarak yapıldığını söyledi. Işıkgece, "Bu sayede en taze ürünler raflardaki yerini alıyor. İşbirliği çerçevesinde Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın politikaları doğrultusunda Milli Tarım projesine de destek sağlanıyor" dedi.
ATIK % 40 ÖNLENECEK
Yerli Tohum-Taze Mahsul Projesi ile ürün kaybının minimuma indirildiğini anlatan Işıkgece, yaklaşık yüzde 40'a varan atıkların önüne geçildiğini aktardı. Işıkgece, "Üreticiden tüketiciye olan süreçte gerçekleştirilen iyileştirmeler ve düzenlemeler sonucunda reyon satış fiyatlarında en az yüzde 20 oranında indirim sağlanıyor" diye konuştu.
10 BİN KİŞİ ETKİLENECEK
Işıkgece, ilk etapta 2 bin üreticinin dahil olduğu projede 50 farklı üründe 30 bin toplam tonajlı bir projeye başlandığını aktardı. Işıkgece, "Doğrudan 10 bin kişinin olumlu anlamda etkileneceği çalışma ile yüzde 100 sertifikalı, yerli tohumlarla üretim yapılıyor. Proje kapsamında üreticilere sertifikalı yerli tohum veriliyor" ifadelerini kullandı. Projeyle ürünlerin direkt üreticiden tüketiciye ulaşacağı bilgisini veren Işıkgece, sözlerini şöyle sürdürdü: "Küçük üreticilerden alınan ürünler CarrefourSA personeliyle elleçleniyor ve atık azaltılıyor. Ürünlerin depoda elleçlenmesinde ve paketlenme aşamasında 140 kişiye istihdam sağlanıyor. Ürünlerin raf ömürlerinin artırıldığı operasyonda ayrıca üreticilere ve CarrefourSA marketlerindeki personele üretim- gıda güvenliği ve muhafaza konusunda eğitimler de veriliyor."
ÇİFTÇİ PAZAR KAYGISI TAŞIMAYACAK
Üretici Örgütü Belgesi sahibi 344 kooperatif vasıtasıyla 50 çeşit yaş meyve-sebze alınarak nihai tüketiciye CarrefourSA marketleri aracılığıyla doğrudan ulaşıyor. Bu işbirliğiyle bir yandan küçük ölçekte üretim yapan çiftçilerin pazar bulma kaygısı taşımadan pazara ulaşmasına katkı sağlanırken, tüketicilerin de daha uygun koşullarda ürün tüketmesine aracılık ediliyor.