NG Kütahya Seramik, Almanya'da seramik sektörünün merkezi konumundaki Rheinland Pfalz bölgesinde 2 milyon TL'lik yatırımla yeni mağazasını açtı. Açılışı Münih Başkonsolosu Mesut Koç tarafından gerçekleştirilen, bin metrekarelik alana sahip mağaza, 500'e yakın ürün seçeneğiyle Avrupalılara Türk markasının gücünü gösterecek. NG Kütahya Seramik'in Almanya'daki ilk yatırımı olma özelliğini taşıyan mağaza, aslında şirketin gelecek yatırımlarının küçük bir parçasını oluşturuyor. Yurt dışı yatırımları konusunda Almanya'yı Avrupa'nın odak noktası olarak gördüklerinin ve hedeflerinin Avrupa markaları arasına girmek olduğunun altını çizen şirketin yönetim kurulu başkanı Erkan Güral, şunları vurguladı: "Almanya piyasasına bir Türk markası kazandırmak, Türk tasarımcılarının eliyle şekillenen ürünleri Alman vatandaşlarımızın evine sunmak bizim için ayrı bir gurur kaynağı. Kütahya Seramik'i Almanya genelinde her şehirde yaygınlaştırmak istiyoruz. Hedefimiz bugün bin metrekare olan yatırımımızı 2018'de bir milyon metrekareye ulaştırmak. Önümüzdeki aylarda İtalya ve İspanya mağazalarının açılışını gerçekleştireceğiz."
İHRACATTA ZORU BAŞARDI
Seramik ve porselende Türkiye'yi dünya arenasında en iyi şekilde temsil edebilmek için çalıştıklarını vurgulayan Güral, "Biz tereciye tere satmayı seviyoruz. İtalya'ya, İspanya'ya, Çin'e seramik ihracatı yapıyoruz. 'Boyunuzdan büyük işler yapmayın.' denilerek büyütüldük ama biz boyumuzdan büyük işler yapıyoruz. Bu ürünleri Çin'e satabilmek, bizlere hem onur veriyor hem de mutlu ediyor. Yeter mi? Hayır, yetmez. Artık Avrupalı devlerle baş ediyoruz. Hedefimiz ilk sıraya girmek." ifadelerini kullandı.
HEDEF AVRUPA'DA BİRİNCİLİK
Seramik konusunda yeni pazarların olduğuna işaret ederek sözlerini şöyle sürdürdü: "Yıllardır Avrupa'da ve Rusya'da varız. Bizim için önemli olan tereciye tere satmak. Gerek porselen sofra eşyalarının gerek yer ve duvar seramiklerinin doğduğu yer Çin. Tereciye tere satılır mı? Satılır. Biz de gerçekten bundan büyük keyif duymaya başladık. Çin'e Kütahya Seramik ürünlerini gönderdik. Çinli müşterilerin hizmetine sunduk. Bu, bizim için onur. Bu, bir ticari mesele değil artık. Türk menşeli bir ürünün markasıyla birlikte dünyanın öbür ucunda kullanılabiliyor ve oradaki rakiplerin içinde yer alabiliyor olması gerçekten çok memnuniyet verici. Orada farklı özel ürünlerimiz olmadan çalışma yapmak çok kolay değil. Biz bu farklılığı çok şükür sağladık. Talepler de gayet iyi. Daha da iyi olacak." Türkiye'nin seramik ihracatı konusunda iyi bir konumda olduğuna işaret eden Güral, "Seramikte tüketici beğenisine bakıldığında Türkiye, İtalya ve İspanya'nın ardından üçüncü sırada geliyor. Ancak hedefimiz birincilik" dedi. konuştu.