SİGORTA VE VERGİ İŞLEMLERİ ARTIK TEK BİR BEYANNAME İLE YAPILACAK
Sigorta ve vergi işlemleri artık tek bir beyanname ile yapılacak. Resmi Gazete'de yayımlanan yeni sistem ile maliyetler azalırken hata payı da ortadan kalkacak. Ancak dikkat edilecek hususlar var
Birkaç ay önce Maliye Bakanı Naci Ağbal ile yaptığımız bir toplantıda müjdesini verdiği beyannamelerin birleştirilmesi düzenlemesiyle ilgili usul ve esaslar da geçtiğimiz günlerde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Milyonlarca işvereni ilgilendiren bu tebliğ ile artık muhtasar beyannamesi ile prim ve hizmet belgeleri birleştirilerek tek bir belge olarak verilecek.
BÜROKRASİ AZALIYOR
Düzenleme bürokrasiyi kaldırırken, işverenler için de maliyetleri azaltacak. Kamu açısından bakıldığında da kayıt dışı ekonomiyle mücadeleyi kolaylaştıracak. İşverenler çalıştırdıkları işçiler için hem vergi hem de prim ödüyor. Bu iki ödemeyle ilgili belgeler iki ayrı kuruma veriliyor. Yeni düzenleme ile artık tek bir beyanname ile bu iki ödeme birlikte yapılacak.
BAŞVURU İNTERNETTEN
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, bir sonraki ayın 23'ünde saat 23.59'a kadar elektronik ortamda hazırlanarak verilebilecek. Daha önce üçer aylık dönemlerde verilen beyannameler işçi çalıştıranlar için artık birer aylık dönemlerde verilecek. İşçi çalıştırmayanlar yine üçer aylık dönemlerde beyanname vermeye devam edecek. Beyanname süresi içinde verildikten sonra hata ve eksik tespit edilirse bu yanlışlıklar yine elektronik ortamda düzeltilebilecek. İşverenler bir defaya mahsus olmak üzere vergi numaralarıyla işyeri sicil numaralarını yine elektronik ortamda birleştirme işlemi yapacak. Beyannamelerde gerçeğe ve usule aykırılık tespit edilmesi halinde ise asgari ücret üzerinden çeşitli idari para cezaları da verilecek.
ÖRNEK UYGULAMA
"Ankara'da ticari faaliyette bulunan Bayan (A)'nın Seğmenler Vergi Dairesi'nde gelir vergisi, katma değer vergisi ve gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunuyor. Bayan (A) iş yerinde Kasım 2017 döneminde 9 sigortalı çalıştırmıştır.
Bayan (A) 9 çalışanının ücret ödemesine ilişkin gelir vergisi kesintilerini Seğmenler Vergi Dairesi'ne beyan ettiği için bu çalışanların prime esas kazanç ve hizmet bilgileri (kirim işyeri sicil numarası belirtilerek) Seğmenler Vergi Dairesi'ne verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi'ne dahil edilecek.
Bu beyanname en geç 25.12.2017 saat 23.59'a kadar elektronik ortamda gönderilecek.