Türkiye'de 60 yılı aşkın süredir üretim yapan Alman ilaç devi Bayer, yeni yılda vites büyütmeyi hedefliyor. Radarına ilaç, çevre sağlığı ve tarım ürünlerini alan şirket yakın zamanda önemli yatırımlar gerçekleştirecek. Bu kapsamda Türkiye'nin Bayer dünyasında bu yıl ilk 20 ülke arasına girdiğini söyleyen Bayer Türk CEO'su Hubert Braun, "Kurdaki değişimlere rağmen çift haneli oranda büyüme kaydettik. Bugün Türkiye'de bin 331 çalışanımız var. 2016 yılında Türkiye'de 325 milyon euro ciro elde ettik" dedi. Şirketin gelecek hedeflerini SABAH ile paylaşan Braun şöyle devam etti: "Türkiye, Bayer için önemli bir ülke. Gebze'de bitki koruma ürünleri, Topkapı'da ise sağlık ürünleri ürettiğimiz iki tesisimiz var. Türkiye ilaç üretiminde yeni bir üs olarak konumlanıyor. 2020 yılına kadar 320 milyon nüfusa ulaşması beklenen ve Türkiye'nin tarım hinterlandında yer alan Avrupa, Afrika ve Asya'nın doğusunda yeterli gıda temini sağlanması gerekiyor. Türkiye'ye önemli görevler ve fırsatlar düşüyor. Bu konuda çok sayıda proje yürütüyoruz. Biz de bu stratejiyi, tarladan üretim aşamasına kadar pamukta standardizasyonu sağlamak için oluşturduğumuz 'Fibermax Sertifikasyon Programı'yla destekliyoruz. Yine Bayer'in tohum biriminin 26 küresel Ar-Ge merkezinden biri Antalya'da bulunuyor."
YATIRIMDA VİTES YÜKSELTTİ
Türkiye yatırımlarına hız verdiklerini söyleyen Bayer Türk CEO'su Hubert Braun, "Kurdaki değişimlere rağmen çift haneli oranda büyüme kaydettik. Bugün Türkiye'de bin 331 çalışanımız var. 2016'da Türkiye'de 325 milyon euro ciro elde ettik" dedi.
KRİSTAL ARMUT PROJESİ ÇİFTÇİ İÇİN UMUT OLDU
Türkiye'deki armut üreticilerinin kalıntı sorunu için proje geliştirdiklerini belirten Braun şöyle devam etti: "Bu soruna çözüm bulmak içi Kristal Armut projesini başlattık ve dört farklı lokasyonda pilot uygulamalar denedik. Bu çalışmalarda kara leke ve psilla'ya karşı büyük başarı elde ettik ve önemli verim artışı sağladık. Armuttaki kalıntı aktif sayısı yüzde 70 oranında düştü" şeklinde konuştu.
BÜYÜME STRATEJİMİZ TÜRKİYE İLE ÖRTÜŞÜYOR
Türkiye'de henüz karşılanmamış tıbbi ve tarımsal ihtiyaçlara yönelik yenilikçi ürünler üzerine büyüme planı yaptıklarını da belirten Braun, "Bayer'in gelecek stratejisi Türkiye'deki trendler ile de uyuşuyor. Artan ve yaşlanan nüfus tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en önemli trendlerden biri. 2020 yılına kadar nüfusunun yaklaşık 320 milyona ulaşması beklenen ve Türkiye'nin tarım hinterland'ında yer alan Avrupa, Afrika ve Asya'nın doğusunda yeterli gıda temini gerekiyor. Bu kapsamda Türkiye oldukça önemli bir konumda yer alıyor. Türkiye tarımda stratejisini değiştirmeye başladı ve kaliteli üretime ve yüksek marka değerine odaklandı" dedi.