Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz'daki darbe girişimi, terör olayları, bölgesel ve küresel gelişmelerin etkisiyle zor bir yılı geride bırakan Türkiye, tüm olumsuzluklara rağmen 2023 vizyonunun en önemli kilometre taşlarından olan mega projelerden geri adım atmadı. Bu yıl hayata geçirilen ulaştırma projeleriyle Avrupa ve Anadolu Yakaları 5'inci kez birleşti. Dünyanın en genişi köprüsü olan Yavuz Sultan Selim hizmete girdi.
AVRASYA TÜNELİ TAMAMLANDI
Deniz altından karayoluyla iki yakayı birleştiren Avrasya Tüneli, Marmaray'ın ardından açıldı. İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3.5 saate indiren Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen Osmangazi Köprüsü hizmete açıldı. Yılın son haftasında ise Kastamonu ile Çankırı arasında yer alan Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli'nde geçiş başladı. Türkiye'nin Avrupa standartlarındaki ilk tren garı olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı da bu yıl hizmete açıldı.
Havalimanı için geri sayım
Cumhuriyet tarihinin en büyük ve stratejik projesi İstanbul Yeni Havalimanı'nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında hayata geçirilen projeler arasında yer alan havalimanında, 7 gün 24 saat, 3 vardiya halinde çalışmalar devam ediyor. Yaklaşık yüzde 40'ı tamamlanan havalimanının ilk etabının Şubat 2018'de açılması planlanıyor. 350'den fazla destinasyona uçuşun gerçekleştirileceği havalimanı dünyanın en büyük hublarından biri olacak. Havalimanı, 250 havayolu şirketine hizmet verecek. Yeni Havalimanı tüm fazları tamamlandığında, yılda 90 milyon yolcu kapasitesine sahip dünyanın en yoğun havalimanı Hartsfield Jackson Atlanta Uluslararası Havalimanı'nın iki katından daha fazla kapasiteye sahip olacak.
Kanal İstanbul ihalesi 2017'de
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesini Yüksel Proje kazandı. Bir yıl içinde bütün projeleri bitirilip Yap-İşlet- Devret modeliyle tünelin yapım ihalesine çıkılacak. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde, tünelin bir katında iki şerit gidiş, orta katında gidiş-geliş metro, bir altında da geliş istikametinde iki şerit yer alacak. Tünel, diğer raylı sistemlerle ve karayollarıyla entegre olacak. İncirli'den başlayarak metro yer altına girecek, gelecek iki köprü arasında karayolu tüneliyle birleşecek. Kanal İstanbul için ihalenin önümüzdeki yıl yapılması beklenirken, Çanakkale 1915 Köprüsü için de düğmeye basılacak.