Hükümetin vatandaşın ve taksicilerin seyahat konforunu artırmak ve araçlarını üst segmente çıkarmak için verdiği ÖTV muafiyeti beklendiği gibi İstanbul sokaklarını sarı Mercedeslerle doldurmadı. Çünkü taksiciler lüks araç yerine daha düşük segmentlerdeki otomobilleri ucuza almayı tercih etti. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası (İTEO) 13 Ekim'de başlayan uygulama için düzenlediği basın toplantısında iki adet Mercedes sergilemişti. Ancak buna rağmen en çok satılan marka Dacia oldu. Taksici esnafı, hem uygulamanın bir defaya mahsus olması hem de yedek parça ve bakım maliyetleri nedeniyle daha üst segmentteki araçları alamadıkları için tercih etmediklerini söyledi.
YAKIT AVANTAJI YOK
İsminin açıklanmasını istemeyen bir taksici, uygulamayı şu sözlerle değerlendirdi: "Araçlarımızı 4 yılda bir değiştirmek zorundayız. Elimizdeki lüks aracı sattıktan sonra yerine aynı aracı koymamız imkânsız. Ayrıca bu araçlar yakıt açısından da daha maliyetli. Pratikte lüks araçların bize sağlayacağı tek avantaj parçalarının daha uzun sürede değişikliğe ihtiyaç duyması olacak."
20 BİN TL'LİK AVANTAJ SAĞLIYOR
İTEO Başkanı Yahya Uğur, tanıtım toplantısında meslektaşlarından, İstanbulluların da hoşuna gidecek şekilde bu haktan faydalanmalarını istemişti ve taksicinin daha önce hayal bile edemeyeceği üst segmentteki araçları alabileceğini aktarmıştı. Dacia'nın 55 bin liralık ortalama bir aracı 33 bin 500 liraya geliyor. Aynı şekilde en çok tercih edilen modellerden biri de Fiat Egea. Bu araç da yine 60 bin TL'lik seviyelerden 40 bine kadar iniyor.