Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ekonomi Bakanlığı koordinasyonunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen İhracat Zirvesi 2016'da yaptığı konuşmada, ihracatın, Türkiye'nin büyük hedeflere ulaşma konusunda "olmazsa olmazı" konumunda bulunduğunu ifade ederek, ülkenin büyümesi yolunda ihracatın yaptığı katkılara değindi.
Küreselleşen ve büyüyen dünyadan kendini soyutlayan, ekonomik olarak kendi kabuğuna çekilen ülkelerin kaybedeceğini, hak etmeden, alın teri dökmeden, içeride çok tüketerek oluşturulan suni refah artışının sürdürülebilir olmadığını kaydeden Arslan, "Türkiye'nin ihracat yapması demek, insanının ekmeğini, aşını, iaşesini sağlamak demek. Bu bizim olmazsa olmazımız" diye konuştu.
Türkiye'nin ihracatının son 14 yılda 36 milyar dolardan 150 milyar dolara yükseldiğini, bunun büyük başarı olduğunu vurgulayan Arslan, ülkenin içinde bulunduğu coğrafyanın taşıdığı riskler, ticaret ortaklarının ticarette yaşadığı daralmalar göz önüne alındığında bu artışın ciddi önem içerdiğini kaydetti.
"ŞU AN DEVAM EDEN PROJELERİMİZİN BÜYÜKLÜĞÜ YAKLAŞIK 260 MİLYAR LİRA"
Ahmet Arslan, "14 yıllık süreçte ulaşımın her alanında, kara yolunda, deniz yolunda, demir yolunda, havacılıkta, haberleşmede bugüne kadar 304 milyar liralık yatırım yaptık. Şu an devam eden projelerimizin büyüklüğü yaklaşık 260 milyar lira. Bunun yarısı harcanmış durumda, yarısı ise şu anda devam eden projelerimiz çerçevesinde harcayacağımız rakamlar" şeklinde konuştu.
Altyapıyı ve ulaştırmayı birbiriyle entegre edeceklerini belirten Arslan, ihracatçının ürününü hedef pazarlara götürmesi için ulaşımın önemine işaret ederek, ulaştırma maliyetlerini düşürmeleri gerektiğini kaydetti.
"Ülkemiz altyapı yatırımları ve büyük projeler konusunda adımları kararlı bir şekilde atıyor" diyen Arslan, Türkiye'den 3-4 saatlik uçuş mesafesinde 1,5 milyar insana erişilebildiğini, 1,5 milyar insanın yaşadığı coğrafyadaki gayrisafi milli hasılanın da 35 trilyon dolar olduğunu bildirdi.
Arslan, Anadolu coğrafyasının adeta bir köprü konumunda olduğunu, bu özelliğin hakkını verebilmek için ciddi demir yolu projelerini hayata geçirdiklerini ifade ederek, ihracatçıya hizmet etmesi adına, ülkenin ulaştırma koridorlarını uluslararası taşıma koridorları ile birleştirmesi adına Marmaray'ın tek başına yeterli olmadığını, İstanbul'daki banliyö hatlarını metroya çevirip Marmaray'ı kesintisiz hale getireceklerini söyledi.
"ÇANAKKALE 1915 KÖPRÜSÜ DİĞERLERİ KADAR ÖNEMLİ"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ulaşıma katkısına ilişkin de, şunları kaydetti:
"Herkes zannediyor ki Çanakkale 1915 Köprüsü yılda 2 sefer, bayramlarda veya okullar açılıp kapandığı dönemde, tatillerde, yani üst üste koyarsanız 25 günlük sıkışıklığı gidermek için yapılıyor. Hayır. Çanakkale 1915 Köprüsü kapsamında, ki 26 Ocak'ta tekliflerini de alacağız, Malkara'ya kadar 100 kilometrelik otoyol da yapacağız. O yoldaki hedefimiz şu; Marmara Denizi'nin etrafında bir ring oluşturmak, ulaştırma koridorlarını birbiri ile buluşturmak ve Avrupa üzerinden gelip Ege bölgesine veya Batı Akdeniz'e, İç Anadolu'nun batısına gidecek yük hareketini Çanakkale 1915 Köprüsü üzerinden sağlayarak hem İstanbul'un üzerindeki trafik yükünü azaltacağız hem erişimi kolaylaştıracağız. Özellikle ihracat koridoru anlamında düşünürseniz çok önemli bir ihracat koridorunu tamamlamış olacağız. Ben o projeyi de en az diğer projeler kadar önemsiyorum."